Tuesday, Mar 10, 2020

صفحه نخست » تندیس متفاوت قاسم سلیمانی، تولد محبو‌ب‌ترین بازیگران سینمای ایران + دیگر اخبار کوتاه روز‎

***

khoozestan.jpgسخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند، اعلام کرد شمار قربانیان «الکل تقلبی» در اهواز به ۳۶ نفر رسید. شمار قربانیان کرونا در خورستان تا دیروز ۱۸ نفر اعلام شده است.

***

رادیو فردا - تندیس قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در بندر انزلی؛ رسول بابایی، خالق این مجسمه هفت متری، گفته است از کشورهای لبنان و سوریه برای ارسال این مجسمه به او پیشنهادهایی شده است. او گفته است قصد دارد این مجسمه را در گیلان نگاه دارد. ظاهر این مجسمه و کیفیت ساخت آن در شبکه‌های اجتماعی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

tandis.jpg***

gen.jpgژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) تایید کرده که در آمریکا در تلاش است برای محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حملات بالقوه ایران، سامانه‌های ضد موشک بالستیک در عراق مستقر کند.

***

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی اختصاصی با استناد به منابع مختلف گزارش داد که حداقل یک چهارم سکوهای حفاری ایران به‌ دلیل تحریم‌های آمریکا غیرفعال شده‌اند

hafari.jpgبر اساس گزارش‌های رسمی وزارت نفت ایران، همچنین برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هم اکنون ۸۰ درصد میادین نفتی کشور در نیمه دوم عمر خود هستند و سالانه با ۸ الی ۱۲ درصد کاهش تولید مواجه‌اند.

***

امروز ۲۰ اسفند ۱۳۹۸، بهروز وثوقی از مهم‌ترین و محبو‌ب‌ترین بازیگران سینمای ایران در قبل از انقلاب، ۸۲ ساله شد.

***

روابط عمومی ایران ایر: تمامی پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از روز ۲۱ اسفندماه سال جاری براساس برنامه انجام می شود.

***

سازمان هواپیمایی امارات مجوز پرواز به ایران تا اول فروردین ۹۹ را صادر کرد

این مجوز برای پروازهای ایرانی (پروازهای یکطرفه از دوبی به ایران) تا تاریخ 20 مارس 2020 جهت بازگشت مسافرین ایرانی صادر شده است.

***

کرونا باعث ورشکستگی برخی تالارداران شد

در پی گسترش شیوع بیماری کرونا در تهران، خسرو ابراهیمی،‌ رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس،‌ از ورشکستگی تعدادی از تالارداران خبر داد.

ابراهیمی روز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه در همین زمینه عنوان کرد: «همه مراسم‌ در تالارهای تهران لغو شده است. او همچنین اشاره کرد که در پی این مشکل برخی از تالارها برای بازگرداندن پول به میزبان دچار مشکل شدند.

***

در پی کنترل ویروس کرونا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای دستور تعطیلی موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز ۹۹ را صادر کرد.

***

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، امسال به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.

اخبار روز گذشته:

***

margbar.jpg***

حسین محمدی، از اعضای کلیدی دفتر رهبر ایران، کرونا گرفته است

daftar_030920.jpg

این نخستین شخص از حلقه نزدیکان به آیت الله خامنه ای است که به کرونا مبتلا شده است.

***

ویدیوهایی از ضدعفونی کارگران نی‌بر نیشکر هفت تپه منتشر شده که در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد کاربران قرار گرفته



***

نقشه مناطق پر خطر آلوده به ویروس کرونا در تهران

a3.jpgوزیر ارتباطات ایران با انتشار این تصویر در توییتر،‌ نوشته این نقشه که "میزان خطر احتمال ابتلا به کرونا" در مناطق مختلف تهران را نشان می‌دهد از "داده‌کاوی اطلاعات ۳ میلیون نفر از مشارکت‌کنندگان" در یک اپلیکیشن به‌دست آمد است.

بر اساس آماری که رادیو فردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت به‌دست آورده است، حداقل ۹۲۷ نفر در ۳۰ استان ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

***

گروهی از طلبه‌های حوزه علمیه به مناسبت " روز پدر" به بیمارستان کامکار قم رفته و از بیماران مبتلا به کرونا عیادت کردند. خبرگزاری ایسنا با انتشار عکس‌هایی از حضور طلاب در بیمارستان گزارش داد آنها "با اهدای گل به بیماران و کادر درمانی پس از مدیحه‌سرایی برای بیماران دعا و شفای عاجل" طلب کرده‌اند.
a4.jpg
***

ادعا درباره وجود «کرونا۲» در ایران؛ بیوتروریسم آمریکا

a7.jpgایندیپندنت فارسی - شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان ادعا کرده که «دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است».

به گفته وی، وزیر بهداشت در جلسه مذکور گفته است که «بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود».

***

به دلیل شیوع کرونا و افزایش تعداد جانباختگان در گیلان، امامزاده شفیع از توابع شاندرمن در شهرستان ماسال گیلان با زدن بنری اعلام کردکه زمین کافی برای تشییع و تدفین ندارد.

a1.jpg***

فکر می‌کنم باید در باغ رضوان از هیات دولت پذیرایی کنیم

ایران اینترنشنال - فرهام زاهد،‌ نائب رییس شورای شهر رشت در جلسه‌ای می‌گوید: می خواهید مردم نترسند، اتفاقا باید بترسند. تصمیم‌گیران در مرکز انگار از جای دیگری آمده‌اند. هیات دولت، ما همیشه میزبانتان بودیم اما این بار فکر کنم باید در باغ رضوان از شما پذیرایی کنیم. وضعیت واقعا خراب است.



***

a5.jpga6.jpg

***

افت شدید بازارهای سهام در نقاط مختلف دنیا؛ توقف در کار وال‌استریت

a2.jpgمعاملات در بورس اوراق بهادار وال‌استریت در ایالات متحده بلافاصله پس از افتتاح در روز دوشنبه موقتاً متوقف شد. به گزارش خبرگزاری رویترز علت آن این است که سرمایه‌گذاران شاهد افت سریع ۷ درصدی شاخص «استاندارد اند پور ۵۰۰») بودند. کاهش شدید ارزش بازارهای سهام در نقاط مختلف دنیا به دنبال گسترش ویروس کرونا و همچنین کاهش چشمگیر قیمت نفت روی می‌دهد.

***

معاون اسبق اداره سیاسی سپاه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت

sep.jpgفرزاد تذری، معاون سابق اداره سیاسی سپاه پاسداران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخت. به گزارش تسنیم، تذری مدتی نیز در اطلاعات سپاه فعالیت داشت.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy