Tuesday, Mar 10, 2020

صفحه نخست » خشم اسرائیل از مرگ مقام ایرانی: کلید معمای سرنوشت کمک خلبان دفن شد

pilot_031020.jpgبرخی ازرهبران سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و ارتش این کشور اعلام کردند که مرگ حسین شیخ الاسلام از چهره‌های مشهور سیاسی و نظامی رژیم ایران هفته پیش بر اثر ابتلا به ویروس کورونا آنها را عصبانی کرده‌است.

به گزارش الشرق الاوسط، حسین شیخ‌الاسلام معاون پیشین وزارت خارجه ایران، روز پنجشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

نشریه یدیعوت احرونوت اسرائیل به نقل از این منابع آورده‌است: شیخ الاسلام یکی از افرادی بود که در ناپدید شدن کمک خلبان اسیر اسرائیلی به نام «رون آراد» دست داشت و اگر زبان به سخن می‌گشود، اسرائیل می‌توانست از سرنوشت این نظامی اسرائیلی که در لبنان به اسارت نیروهای چریکی شیعه درآمده بود، آگاه شود.

یک جنگنده اسرائیلی که رون آراد کمک خلبان آن بود، حدود چهل سال پیش، هنگام انجام مأموریت در جنوب لبنان، دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. خلبان و کمک خلبان با چترنجات فرود آمدند و هلیکوپتر اسرائیلی به سرعت خود را به صحنه رساند و خلبان را نجات داد و به اسرائیل بازگرداند؛ ولی رون آراد که هنگام فرود آمدن با چترنجات، هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود، پس از آن که به زمین رسید، به اسارت گروهی افراد مسلح شیعه درآمد.

این نشریه روز گذشته، به نقل از مقامات امنیتی گفته‌است که «نشانه‌های کاملاً واضحی» وجود دارد مبنی بر اینکه «سوری‌ها، ظاهراً به دنبال فشارهای سازمان ملل متحد، در دمشق و بیروت به دنبال یافتن رون آراد بودند. اما پس از چند ماه، در پاییز ۱۹۸۹، سوری‌ها ناگهان تلاش بزرگ خود را در این زمینه متوقف کردند، گویی فهمیدند ورود به این زمین مین امکان‌پذیر نیست».

این نشریه افزود: علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت ایران، از شیخ الاسلام به عنوان سفیر ایران در دمشق مسئله را جویا شد اما سفیر پاسخ داد که «گنج» (یعنی خلبان آراد) دیگر در آخرین جایی که قرار گرفته بود نیست.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیل به این نشریه گفته‌است: «حسین شیخ الاسلام اولین کسی بود که می‌بایست مورد بازپرسی قرار گیرد تا سرنوشت رون آراد را افشا کند».

شیخ الاسلام که یکی از عوامل اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۵۸ و گروگان‌گیری کارکنان آن بود، یکی از مقام‌های ایرانی بود که در دهه ۱۹۸۰ حزب‌الله لبنان را تأسیس کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy