Saturday, Mar 14, 2020

صفحه نخست » درگذشت فرمانده ارشد سپاه و برادر ابراهیم یزدی از کرونا + مبتلا شدن مینو محرز، دیگر اخبار کوتاه روز‎

درگذشت فرمانده ارشد سپاه از کرونا

saghatshod.jpgناصر شعبانی، از فرماندهان ارشد سپاه_پاسداران، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران بود. از شعبانی به عنوان یکی از عوامل مهم سرکوب اعتراض‌های سال‌های اخیر در تهران نام برده می‌شود.

***

مینو محرز به کرونا مبتلا شد

cor1.jpgمینو محرز عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA)، به دلیل ابتلا به کروناویروس بستری شد. به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد تیمورزاده، مدیر مسئول انتشارات تیمور زاده که مدیر مسئول نشریه طبیب نیز هست نوشت: باخبر شدیم که تست استاد گرامی سرکارخانم دکتر مینو محرز نیز مثبت شده است.

***

برادر ابراهیم یزدی هم با کرونا درگذشت

yazdi2.jpgدکتر اسمائیل یزدی جراح دندانپزشک و برادر دکتر ابراهیم یزدی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. دکتر اسماعیل یزدی عضو شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب پارسی و استاد برجسته دندانپزشکی، جراح مشهور فک و از بنیان گذاران بیمارستان پارس در پی ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. او مدتی ریاست دانشکده دندانپزشکی تهران را بر عهده داشت.

***

منتشر کننده فیلم حمله به یک زن تحت تعقیب قرار گرفت

film.jpgایران اینترنشنال - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، با اشاره به کلیپی از حمله فیزیکی به یک زن در خیابان که به تازگی در رسانه‌های مجازی منتشر شده، اعلام کرد شخصی که این فیلم را منتشر کرده، تحت تعقیب قضایی است. گروهی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی نوشتند علت این درگیری تذکر مرد درباره پوشش زن است

***

رادیو فردا - این تصویر پسر سه ساله من است. بعد از چند روز که نمیتوانست از خانه برود بیرون، از من خواست تا برایش در بالکن جایی درست کنم تا از آنجا بیرون را نگاه کند.

photo.jpg

***

- دبیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد اروپا به کانون جدید کرونا تبدیل شده و هر روز در این قاره موارد جدیدی گزارش می‌شود که تعدادش در مقایسه با موارد گزارش شده در چین در دوره اوج این اپیدمی بیشتر است

- سفارت ایران در ژاپن با انتشار پیامی در حساب توییترش از کمک پزشکی توکیو به تهران به ارزش ۲/۵ میلیارد ین خبر داد

***

ایلنا: فارس به گیلان دوم تبدیل می‌شود

shiraz.jpgسفر روزانه 2500 نفر به شیراز/ مدیرکل راهدارى فارس: "شیطنت" می‌کنند؛ اتوبوسى از قم به شیراز نمى‌آید / یک شرکت مسافربرى: سفر روزانه قم - شیراز برقرار است

در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور ، ادامه روند سفرهای زمینی و هوایی از استان های قم، تهران، رشت، ساری و اصفهان به شیراز این استان را بیش از پیش در معرض گستره سرایت به ویروس کرونا قرار داده تا جایی که این نگرانی وجود دارد که استان "فارس" به"گیلان" دوم تبدیل شود.

***

کل ایرانی‌ها را رصد و موارد مشکوک را قرنطینه می‌کنیم

محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد کل ايرانی‌ها تا ۱۰ روز آينده رصد می‌شوند و افراد مشکوک به کرونا مشخص و به مراکز مقدماتی منتقل خواهند شد.

***

احتمال افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی

اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که پیشنهادات و طرح‌هایی از سوی نمایندگان برای برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی در تیرماه ارائه شده و در صورت تایید نهایی آن، یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود.

***

نامه محرمانه شورای شهر مشهد به استاندار خراسان

d2.jpgعلیرضا شهریاری، نایب رییس شورای شهر مشهد از ارسال نامه محرمانه این شورا به استاندار خراسان‌رضوی برای قرنطینه مشهد خبر داد. پیشتر، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد با تاکید بر روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا، نسبت به وقوع فاجعه انسانی بر اثر سفر به مشهد هشدار داده بود.

***

مدیر سایت انتخاب، بازداشت شد

entekhab.jpgآقای فقیهی روز ۲۰ اسفند پس از این که در توییتی نوشت «تعداد فوتی مشکوک به کرونا نزدیک به ۲۰۰۰ تن در کشور است»، به دادسرا احضار شده بود. او از وزیر بهداشت ایران خواسته بود که آمار «واقعی» را به مردم بگوید.

***

واکنش پومپئو به طرح نظریه خامنه‌ای

d1.jpgمایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اشاره علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به «احتمال حمله‌ بیولوژیکی بودن کرونا»، در توییتر نوشت خامنه‌ای بهتر بود که واقعیت را درباره ویروس کرونا به مردم بگوید، اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به چین را برقرار نگهداشته بودند...

***

خبرگزاری‌های ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند گزارش دادند که تست ابتلای علی اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی، به ویروس کرونا مثبت بوده و او هم اکنون قرنطینه شده است

velayat.jpgرادیو فردا - روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری که ریاست آن با آقای ولایتی است، در اطلاعیه‌ای گفته که ظهر روز چهارشنبه «با ظهور علائم خفیف، بنا به نظر پزشکان، اقدام به آزمایش گردید که نشانه‌های بروز کرونا در دکتر ولایتی مشهود بود». این روابط عمومی افزوده که مشاور رهبر ایران هم اکنون در قرنطینه خانگی قرار گرفته و «وضعیت عمومی او خوب و رو به بهبودی است».

***

علی خامنه‌ای، می‌گوید این احتمال مطرح است که شیوع ویروس کرونا در ایران "حمله بیولوژیکی" بوده باشد
بی بی سی - او این فرضیه را در فرمانی مطرح کرده که خطاب به سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، برای تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا نوشته است. آقای خامنه‌ای مشخص نکرده که چه شواهدی فرضیه‌ "حمله بیولوژیک" وجود دارد و احتمال تایید آن چه قدر است، اما در عین حال گفته تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی می‌تواند "جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک" هم داشته باشد.

***

1111.jpgپژوهشگران موسسه تحقیقات بیولوژیک اسرائیل در روزهای آینده «دستاورد خود را در زمینه ساخت واکسن کرونا اعلام خواهند کرد». روزنامه اسرائیلی هاآرتص این خبر را پنجشنبه ۲۲ اسفند به نقل از منابع پزشکی منتشر کرد. به نوشته هاآرتص، دانشمندان مرکز پژوهش‌های بیولوژیک در شهر نِس‌سیونا در مرکز اسرائیل، با درک مکانیسم و عملکرد ویروس کرونا، آنتی‌بادی و واکسن را تهیه کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مطالب روز گذشته:

***

مکارم شیرازی: استفاده از واکسن کرونای ساخت اسرائیل، اگر جایگزینی نداشته باشد، منعی ندارد

makarem.jpgناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه، در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه همدلی درباره استفاده از واکسن کرونا در صورتی که ساخت اسرائیل باشد، گفت خرید و فروش چنین واکسنی «جایز نیست. مگر اینکه درمان منحصر به آن باشد و جایگزینی نداشته باشد، که در این صورت مانعی ندارد.» او پیشتر گفته بود مردم برای مقابله با کرونا زیارت عاشورا و حدیث کسا بخوانند.

***

یکی از مدیران بیمارستان علی‌اصغر شیراز: مردم را بترسانید



دکتر وحید خالو، رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان علی‌اصغر شیراز، در جلسه روسای بیمارستان‌های استان فارس که چهارشنبه با حضور استاندار برگزار شد، با انتقاد از مدیریت بحران کرونا، گفت: «مردم را بترسانید، چون از چهار، پنج روز دیگر، دست‌کم روزی ۱۰ نفر فوتی خواهیم داشت.»

***

خطر انتقال بیماری کرونا در بانک ها

bank.jpgنادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا خبر درگذشت این دو کارمند بانک در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد. پیش از این عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود از مرگ شش کارمند بانک در اثر ابتلا به کرونا خبر داده بود.

خبر تکمیلی: رییس کل بانک مرکزی ایران از درگذشت دست‌کم ۱۷ نفر از کارکنان شبکه بانکی به‌دلیل ابتلا به کرونا خبر داد

***

حمله "مرد بسیجی" به یک زن در خیابان


ویدیویی که به تازگی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است حمله یک مرد به زنی را در پیاده‌رو نشان می‌دهد. دلیل حمله و زمان و مکان دقیق ویدیو مشخص نیست، اما گروهی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی معتقدند علت این درگیری تذکر مرد درباره پوشش زن است.

***

روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی نوشت تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد دو روز پس از آنکه حکومت ایران از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در قم خبر داد، فعالیت‌های غیرمعمولی در گورستان قم مشاهده شد

wapo.jpgایران اینترنشنال - تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد خاکبرداری بخش جدید گورستان قم ۲ اسفند آغاز شد و تا ۱۰ اسفند دو خندق بزرگ که طولشان بیش از ۹۰ متر بود حفر شده بود. این دو حفره از فضا قابل مشاهده‌اند. واشنگتن‌پست با استناد به بیانیه‌های رسمی، شواهد ویدیویی و تحلیل کارشناسان می‌نویسد این گورها برای دفن شمار روزافزون قربانیان کرونا در قم حفر شده‌اند

***

nemoodar.jpg***

بازارهای عمده مالی در جهان برای چندمین روز در هفته‌های اخیر روندی نزولی داشته‌اند و قیمت نفت خام هم در بازارهای جهانی پایین آمد

stocks2.jpgtoman.jpgdollar.jpg***

بازداشت کاپیتان تیم داماش گیلان

damash.jpgایران اینترنشنال - محمد مختاری، کاپیتان تیم داماش گیلان، به دلیل انتقاد از نحوه برخورد مسئولان با شیوع ویروس کرونا، توسط سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان بازداشت شد.

***

ایران اینترنشنال - در پی شیوع کرونا در ایران، حسین مدرس خیابانی،‌ قائم‌مقام وزارت صنعت معدن و تجارت، با صدور ابلاغیه‌ای اعلام کرد تولید الکل تا اطلاع ثانوی به مجوز از سوی سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه نیازی ندارد.

alcohol.jpg***

مرکز شهر سیه‌نا در ایتالیا خالی از جمعیت

View this post on Instagram

در ویدیویی که یکی از مخاطبان از شهر توریستی سیه‌نا در #ایتالیا فرستاده، میدان مرکزی شهر خالی از جمعیت دیده می‌شود. پردیس که در این شهر دانشجو است می‌گوید برای عبور و مرور باید فرمی پر کنند و اگر پلیس بخواهد باید توضیح دهند که چرا در خیابان هستند. . ایتالیا نخستین کشور جهان بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس #کرونا سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار داد. از نزدیک به ۶۰ میلیون ایتالیایی خواسته شده برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

A post shared by BBC NEWS فارسی (@bbcpersian) on

***

worldstats.jpg***

ابتلای همسر نخست وزیر کانادا به کرونا

canada.jpg
آزمایش کرونای سوفی گرگوار ترودو، همسر جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، مثبت اعلام شد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به‌دنبال ابتلای همسرش به کرونا، به مدت دو هفته قرنطینه می‌شود

***

***

تمامی رقابت های فوتبال لالیگا به مدت دو هفته به حال تعلیق درمی آید

realMadrid.jpgرئال مادرید از تمامی بازیکنان فوتبال و بسکتبال این باشگاه خواسته تا در خانه قرنطینه شوند. این اقدام پس از آن صورت گرفته که تست کرونای یکی از بازیکنان بسکتبال مثبت بوده است. تیم های فوتبال و بسکتبال از تجهیزات آموزشی مشترکی استفاده می کنند.

***

زهره رستگاری از بازداشت دوباره همسرش مهدی حاجتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر شیراز، خبر داد

shiraz.jpgحاجتی سال گذشته در پی انتشار توییتی درباره بازداشت دو شهروند بهایی به یک سال زندان محکوم شد. او بهمن ماه امسال آزاد شده بود.

***

درگذشت رییس عقیدتی سیاسی ناجا در اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

محمدرضا تقوی،‌ رییس سازمان عقیدتی-سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی،‌ روز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد.

***
فرماندار ساری به کرونا مبتلا شد

روابط عمومی فرمانداری ساری،‌ مرکز مازندران،‌ اعلام کرد که عباسعلی رضایی فرماندار این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy