Thursday, Mar 12, 2020

صفحه نخست » آهنگ شیوع ویروس کرونا در ایران تندتر شد

031220A_top.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وزارت بهداشت ایران، در نیم روز پنجشنبه با ارائۀ آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که شمار مبتلایان از ده هزار نفر فراتر رفته است. آگاهی‌های ارائه شده در این زمینه نشان می‌دهد که در ٢٤ ساعت گذشته شمار بیماران در سراسر کشور افزایش یافته و تهران، استان‌های مرکزی، گیلان، مازندران و البرز با شمار بیشتری از بیماران روبرو شده‌اند. در همین حال مقامات شهری و استانی نسبت به شیوع ویروس و کمبود امکانات هشدار داده و خواستار کمک و اتخاذ تصمیات فوری و جدی‌ تر شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، کیانوش جهانپور، ظهر پنجشنبه اعلام کرد که در ٢٤ ساعت پیش از آن ١٠٧۵ مورد تازه و قطعی به بیماران دارندۀ ویروس کرونا در ایران افزوده شده است. بگفتۀ وی در همین مدت ٧۵ تن نیز به همین سبب جان خود را از دست داده‌اند. شمار کلی افرادی که در این کشور از هنگام آغاز شیوع این ویروس بدان مبتلا شده‌اند، بر اساس آمار وزارت بهداشت به ١٠٠٧۵ نفر افزایش یافت و مجموع افرادی که در این مدت جان خود را از دست داده ‌اند، به ٤٢٩ نفر رسید. این چنین ایران، پس از چین و ایتالیا، همچنان در سومین ردۀ قربانیان ویروس در جهان قرار دارد. شمار افرادی که در این کشور پس از بیمار شدن، تندرستی خود را بازیافته‌اند نیز بگفتۀ سخنگوی وزارت بهداشت به ٣٢٧٦ نفر بالغ می‌شود.

آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که از نیم روز چهارشنبه به پنجشنبه ٣٠٣ نفر در تهران، ٨٨ نفر در استان مرکزی، ٧٩ نفر در مازنداران و ٧٤ نفر در استان البرز به شمار بیماران افزوده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، علی محمد شاعری، در این زمینه گفت «تلفات در مازندران در حال افزایش است» وعلت آن خودداری از برقراری قرنطینه است. بگفتۀ وی «قرنطینۀ صد درصدی نیاز اصلی شهر است و مردم به اندازۀ کافی تاوان قرنطینه نکردن را پرداخته‌اند». رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران یادآوری کرد که «اکثر بیمارستان‌های استان مملو از جمعیت است و امکانات بهداشتی و درمانی اعم از ماسک، دستکش، مواد ضد‌عفونی و دارو حتی در بیمارستان‌ها نیز کمیاب است». علی محمد شاعری خواستار تاسیس بیمارستان صحرائی در این استان شد و هشدار داد که «مسافران غیربومی به هیچ وجه نباید وارد این استان شوند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

استاندار مازندران، احمد حسین‌زادگان، روز چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی این استان گفته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مازندان «در شرایط بحرانی» قرار دارد و امکانات پزشکی موجود پاسخگوی نیازهای استان نیست.

نمایندۀ تبریز در مجلس، شهاب‌الدین بی مقدار نیز پیش از او ایجاد قرنطینه کاملِ کشور را اجتناب ناپذیر دانسته و با تاکید بر «بحرانی بودن موقعیت»، از اظهارات حسن روحانی «مبنب بر عادی بودن شرایط کشور» انتقاد کرده بود.

استاندار گیلان، ارسلان زارع، نیز چهارشنبه شب تاکید کرد که بیماری ناشی از ویروس کرونا «در تمامی شهرستان‌های استان شیوع یافته و همه جای گیلان آلوده است». او نیز با تاکید بر «کمبود امکانات و بویژه کادر درمانی و تخت‌های بیمارستانی» از مردم خواست به گیلان سفر نکنند.

شهردار مشهد، محمدرضا کلائی، نیز در این زمینه در صفحۀ اینستاگرام خود نوشت سفر به مشهد در ایام نوروز امسال می‌تواند به «یک فاجعۀ انسانی» منجر شود. او با یادآوری «روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد» تاکید کرد که «قرنطینه کردن شهر» از اختیار وی خارج است.

ستاد پیشگیری از کرونا در استان زنجان نیز «برای حفظ صحت و سلامتی هم استانی‌ها» و جلوگیری از شیوع ویروس «زیارت اهل قبور و حضور در مزار شهدا» را ممنوع اعلام کرد. در این استان در ٢٤ ساعت گذشته ١٧ نفر به ویروس کرونا ابتلا یافته و در مجموع ٨ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

معاون گردشگری استان اصفهان، سیدعلی صالح درخشان، نیز پیش از این با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده بود که « هرگونه اسکان مسافر و گردشگران در اصفهان ممنوع اعلام شده است».

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبۀ خود با تاکید بر اینکه «هنوز نمودار ابتلا به بیماری ناشی از کرونا نزولی نشده و تعداد مبتلایان در حال افزایش است» خواستار توجه و مشارکت مردم برای قطع زنجیره انتقال شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy