Saturday, Mar 14, 2020

صفحه نخست » گروهی از نیروهای سپاه پاسداران در سوریه به کرونا مبتلا شدند

sepahSyr_031420.jpgایران اینترنشنال - رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الحدث گفت که شماری از نیروهای سپاه پاسداران در سوریه به کرونا مبتلا شده‌اند.

او همچنین به نقل از منابع دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود که شماری از زائران ایرانی هم در دمشق به این ویروس مبتلا هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پیشتر بر خلاف اظهارات رسمی وزارت بهداشت سوریه، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را ۶۲ نفر اعلام کرده بود.

این ارگان حقوق بشری، مبتلایان به ویروس کرونا را در شهرهای دمشق، طرطوس، حمص و لاذقیه اعلام کرده است. این در حالی است که وزارت بهداشت سوریه وجود هر گونه مبتلا به کرونا در این کشور را نفی می‌کند.

مردم سوریه نسبت به شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی می کنند

دیارنا - از آنجا که عناصر شبه نظامی وابسته به ایران خودسرانه از ایران به عراق و سوریه می روند نگرانی های فزاینده ای در مورد شیوع بیشتر ویروس در منطقه مطرح شده اند.

یک فعال محلی گفت که ساکنان مناطق دیرالزور سوریه نسبت به شیوع قابل پیش بینی ویروس ناول کرونا ابراز نگرانی کرده اند، این منطقه تحت کنترل گروه های شبه نظامی وابسته به سپاه پاسداران است.

جمیل العبد، فعال دیرالزور گفت که ساکنان استانی شرقی که با عراق مرز مشترک دارد نگران هستند که عناصر شبه نظامی تحت حمایت ایران ویروس را در سوریه شایع کنند.

العبد گفت که در دیرالزور به طور علنی مشهود است که مردم غیرنظامی تمایل ندارد با افرادی که با عناصر شبه نظامی وابسته به ایران رفت و آمد دارند، تماس داشته باشند.

او گفت که ساکنان این شهر علاوه بر نگرانی از شیوع این ویروس توسط اعضای شبه نظامی اشاره کرده اند که گزارش های مقامات در مورد شیوع ویروس در سوریه به عمد نامشخص و مبهم منتشر می شوند.

نگرانی ها در مورد کنترل مناطق مرزی

العبد گفت که در داخل مرز عراق با گذرگاه مرزی البوکمال (سوریه) کنترل های شدیدی بر رفت و آمد مردم غیرنظامی و تحرکات بازرگانی اعمال می شود و مرز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای مدتی مسدود شده بود.

او افزود اما در گذرگاهی که تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد رفت و آمد عادی در جریان است و هیچ نظارت پزشکی انجام نمی شود.

او گفت که پس از انتشار گزارش هایی که از مدیر بیمارستان المجتهد در دمشق نقل شده بود که موارد ابتلای به ویروس کرونا در این مرکز پزشکی مشاهده شده است، نگرانی های مردم سوریه بیشتر شده است.

بنا به گزارش هایی که در رسانه های محلی سوریه منتشر شده اند، او پس از این اظهارات تحت فشار قرار گرفته بود تا در تلویزیون دولتی ظاهر شود و وجود هر گونه مورد ابتلا به این ویروس را انکار کند.

العبد گفت که مقامات سوریه در مناطق مرزی کشور با اردن و عراق اقدامات احتیاطی اتخاذ کرده اند اما در ارتباط با سفر هوایی به ایران و از ایران به سوریه و یا گذرگاه های زمینی غیرقانونی هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy