Saturday, Mar 14, 2020

صفحه نخست » افشاگری مصطفی میرسلیم درباره کشتار افسران و بلندپایگان ایران به دستور خمینی-خلخالی

mirsalim_031420.jpgافشاگری مصطفی میرسلیم، درباره جنایات صادق خلخالی در کشتار افسران شهربانی و سیاسیون رژیم پیشین، که در هفته های آغازین تسلط خمینی بر ایران و گفته نی شود به دستور او روی داد، در شبکه های اجتماعی خبر ساز شد: میرسلیم در ارتباط با کشتار بی رحمانه صادق خلخالی در اوایل انقلاب گفت: خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام ها زیاده روی انجام می گرفت.

محمد صادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی از افراد نزدیک و مورد اعتماد روح الله خمینی بود.



ایران اینترنشنال - مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد راه‌یافته از تهران به مجلس یازدهم، گفت که صادق خلخالی در اعدام‌های ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ «عجله» داشت و در این راه «زیاده‌روی» می‌کرد.

میرسلیم در مصاحبه با «دیده‌بان ایران» گفت که خلخالی در پرونده برخی افسران شهربانی «خیلی زود حکم صادر می‌کرد و عجله داشت این افراد را زودتر اعدام کند».

او افزود: «آقای خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام‌ها زیاده‌روی انجام می‌گرفت.»

میرسلیم تصریح کرد: «بنده از اقدامات ایشان دفاع نمی‌کنم و در همان زمان هم به اقتضای مسئولیتی که داشتم (مسئول شهربانی کل کشور) به ایشان تذکر می‌دادم.»

این عضو حزب موتلفه افزود: «آقای خلخالی علاقه داشتند بدون در نظر گرفتن جوانب امر و رسیدگی‌های لازم، بسیاری از افسران شهربانی را اعدام کند.»

او گفت اگر خلخالی برخی از همین موارد اعدام را به تاخیر می‌انداخت و رسیدگی دقیق‌تری می‌کرد، «آثار گرانبهایی را برای مردم در پی داشت».

صادق خلخالی حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy