Sunday, Mar 15, 2020

صفحه نخست » جنگ بیولوژیک از زبان روحانی نزدیک به خامنه‌ای، کرونا حاصل حمله آمریکا؟

aa_031420.jpgالعربیه - تئوری توطئه بار دیگر، ورد زبان نزدیک‌ترین دایره به علی خامنه‌ای، رهبر ایران شده، هر چند رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت ایران، این نظریه را رد كرد. اینکه شیوع ویروس كرونا در راستای «جنگ بیولوژیک» بوده.

علی رضا پناهیان، روحانی تندروی نور چشمی رهبر، بار دیگر این نغمه را ساز کرده و سخن از جنگ بیولوژیک را عنوان ساخته است.

به گزارش رسانه‌های ایران، روز یکشنبه15 مارس، وی در اشاره به هدف قرار گرفتن محور ایران و متحدانش در منطقه گفت: «کرونا یک جنگ بیولوژیک، علیه بشریت و محور مقاومت است».

آمریکا نیز از ویروس، آسیب دیده است

این درحالی است که معاون وزیر بهداشت ایران با رد این دیدگاه که شیوع ویروس کرونا در راستای «جنگ بیولوژیکی» قرار دارد، گفت: «براساس ارزیابی ما، اینگونه نیست.»

وی در مصاحبه تلویزیونی روز جمعه 13 مارس گفت: « ایالات متحده نیز از این ویروس آسیب دیده است.»

آیا ویروس «کرونا» حاصل حمله بیولوژیکی آمریکا علیه ایران است؟

مختصص بیماری ویروسی درایران تئوری دستکاری ژنتیکی کرونا را رد کرد

سید محمد جزایری رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران روز یکشنبه 15 مارس طی مصاحبه‌ای گفته است که برخلاف تصور بسیاری از مردم و حتی سیاستمداران در برخی کشورها، ویروس کرونا حاصل دستکاری ژنتیکی نیست.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این متخصص بیماری ویروسی تاکید کرد، تئوری دستکاری ژنتیکی ویروس کرونا هنوز از نظر علمی تایید نشده و برخی دانشمندان بزرگ دنیا نیز این تئوری را رد کرده‌اند.

او افزود: «تئوری دستکاری ژنتیکی در مورد این ویروس در دنیا وجود دارد و بسیاری از مردم و سیاستمداران بر این باور هستند، اما هنوز از نظر علمی این موضوع اثبات نشده است».

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران با طرح این سوال که آیا می توان با دستکاری ژنتیکی ویروس از آن به عنوان سلاح بیولوژیک استفاده کرد، گفت: «این موضوع مسلم است و از بسیاری ویروس‌ها می توان در این جهت استفاده کرد».

جزایری با اشاره به اینکه ویروس ها استعداد تغییرات ژنتیکی را دارند، افزود: «ویروس کرونا از نوع ویروس های RNA دار هستند و این نوع ویروس دارای ویژگی هایی است که جهش خیلی زیاد از جمله ویژگی های آن است».

تغییر ژنتیکی ویروس برای شناخته نشدن

جزایری ادامه داد: «گاهی اوقات ویروس برای شناخته نشدن توسط سیستم ایمنی بدن، تغییر ژنتیکی می دهند. با این عمل، به‌رغم حضور ویروس در بدن فرد، سیستم ایمنی بدن آن را نمی شناسد یا اینکه به صورت خطر بالفعل آن را جدی نمی گیرد. به این پدیده «فرار از ایمنی» می گویند. نوع دیگر این فرار، تغییر ژنتیکی برخی ویروس ها مانند آنفلوآنزا است که از فشار ناشی از واکسن مبادرت به تغییرات جهشی کرده و به‌رغم دریافت واکسن، بیماری رخ می دهد. به این پدیده «فرار از واکسن» اطلاق می شود».

رئیس بیماری ویروسی ادامه داد: «در 2 سال اخیر بین 15 تا 35 درصد مبتلایان آنفلوآنزا در دنیا قبلا واکسن دریافت کرده بوده اند اما ویروس تغییر ژنتیکی داده و آنتی بادی واکسن نتوانسته ویروس جدید را شناسایی کند. در واقع مقاومت دارویی و کم اثر شدن واکسن در نتیجه جهش های ویروسی رخ می دهد».

منشا ویروس کرونا

جزایری در مورد منشا ویروس کرونا گفت: «مطالعات بر مبنای شجره نامه ژنتیکی از سال ها قبل رد پای چند ویروس از خانواده کرونا را در خفاش ها شناسایی کرده و نتایج نشان داده که منشا این بیماری خفاش است».

جزایری ادامه داد: «حیوانات پرجمعیت مانند خفاش فرصت خوبی برای میزبان واسط ویروس هستند، به این معنی که بسیاری از ویروس ها به صورت مستقیم نمی توانند انسان ها را مبتلا کنند و نیازمند به میزبان واسط هستند.»

او گفت: «بهترین حیوانات برای این منظور پرندگان و خفاش ها هستند که در جمعیت های میلیونی در محیطی نسبتا کوچک بسیار تنگاتنگ با هم زندگی و اختلاط دارند. به نظر می رسد طی روندی چند صد ساله این ویروس با بدن خفاش سازگاری داشته و سپس وارد بدن میزبانان واسطی مانند مار، گربه هیمالیایی، پانگولین یا ماهی شده و پس از مصرف خوراکی این جانوران توسط چینی‌ها و ورود ویروس به بدن انسان، با ایجاد جهش‌های خاصی در مناطق اتصال به گیرنده، سبب تسهیل این انتقال از حیوان به انسان و از انسان به انسان شده است».

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران انتشار کرونا جدید را به سه مرحله تقسیم کرد و گفت: «مرحله اول محدود به افرادی بود که در بازار خاصی در چین که حیوانات را به فروش می رسانند، تردد داشتند و از گوشت آلوده مصرف می‌کردند».

او ادامه داد: «مرحله دوم افرادی بودند که به صورت مستقیم با حیوانات آلوده تماس نداشتند اما با انسان های آلوده در ارتباط بودند و دچار بیماری شدند و در این مرحله بود که زنگ خطر به صدا درآمد و مرحله سوم همان مرحله بین المللی شدن بیماری است».

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به بیش از 100 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه 14 مارس اعلام کرد: تاکنون 12 هزار و 729 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 611 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و چهار هزار و 339 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مقامات ایران تئوری توطئه «کرونا» از سوی آمریکا

برغم اینکه ویوس کرونا دامن ایالات متحده آمریکا را نیز مانند دیگر کشورهای جهان گرفته و تاکنون بیش از 50 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند اما مقامات ایران هر چند گاه در سخنرانی‌های خود بر احتمال حمله بیوژیکی آمریکا بوسیله ویروس کرونا اشاره می‌کنند و برخی از آنها آمریکا را متهم به نشر این ویروس می دانند.

1-علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز 22 فوریه در سخنرانی خود در درس خارج فقه پس از انتخابات پارلمانی و خبرگان گفت که دشمنان از کرونا برای منع مردم از مشارکت در انتخابات استفاده کردند.

او گفت: «سحر پنجشنبه شروع کردند و به مردم گفتند مبادا بروید و در صف رای دادن بایستید. یعنی از کمترین فرصتی استفاده کردند.... مردم قم هم با اینکه مرکز این بیماری بودند یکی از شلوغ ترین حوزه های انتخابی بودند».

مخالفان جمهوری اسلامی می‌گویند رژیم تهران با اینکه در روزهای 17 و 18 ماه فوریه از شیوع کرونا در شهرهای ایران بخصوص در قم مطلع شده بود اما اخبار آن را مخفی نگه داشتند به این هدف که مردم در انتخابات مجلس ایران که روز جمعه 21 فوریه برگزار شد، شرکت کنند و این برنامه نقش بسیار منفی و مخربی در شیوع این ویروس داشته است.

2- حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شیوع کرونا را «حمله بیوتروریستی» علیه ایران و چین دانسته بود. چند تن دیگر از مقامات ایران هم اظهارات مشابهی در مورد منشا‌‌ء این ویروس داشته‌اند.

اما مقامات ایران تنها کسانی نیستند که درباره کرونا به سراغ تئوری‌های توطئه رفته‌اند. برای مثال در روسیه هم شایعات مشابهی در چرخش است و البته شبکه‌های اجتماعی هم با کاربرانی از سراسر جهان، پر است از تصورات خرافی یا تئوری‌های توطئه در این‌باره.

3-امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس از نخستین چهره هایی بود که این احتمال را مطرح کرد، او در توئیتی مدعی شد«شاید بعدا مشخص شود کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه رقبایش بوده است.»

ادعایی که غلامعلی جعفرزاده، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس که از قضا حوزه انتخابیه اش به شدت درگیر بحران کرونا شده است، هم بر آن مهر تایید زد و گفت؛«روند همه گیر شدن ویروس کرونا در سایه تحریم ظالمانه عادی نیست و آن را نوعی حمله بیولوژیک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانم. »

ادعای سرداران سپاه پاسداران

4-سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کرونا را حاصل جنگ بیولوژیکی دانسته‌اند، جلالی ئر مصاحبه‌ای گفت: «منشاء توسعه کرونا با شواهد و قرائن تحلیلی و راهبردی و بعضی نکات خبری به دشمن ارجاع می شود، اما اثبات تخصصی آن نیاز به بررسی های آزمایشگاهی و مقایسه بین ژنوم ویروس اولیه ثبت شده و نتایج مطالعه بر روی ژنوم های جدید از نظر نوع تغییرات عامدانه روی آن دارد.»

5- سردار پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه هم گفت«این ویروس ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده است».

در این میان برخی از کارشناسان سیاسی ایرانی با این تئوری موافق نبوده و آن را به باد مسخره گرفته اند از جمله صادق زیباکلام استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران او ابتدا در تویتی نوشت اس کاش می‌شد این کرونا را هم به عهده آمریکا بگذاریم !!.

دکتر صادق زیباکلام با اشاره به طرح «بیوتروریسمی» بودن شیوع کرونا که از سوی حشمت الله فلاحت پیشه مطرح شد، گفت: « حالا امروز کروناویروس هم به تئوری‌های توطئه نسبت داده می‌شود، اما اگر یادمان باشد درباره طالبان، داعش، القاعده، و حادثه یازده سپتامبر هم تئوری‌های توطئه مطرح بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy