Friday, Mar 20, 2020

صفحه نخست » آمریکا به ایران: کرونا نمی‌تواند شما را از تحریم‌ها نجات دهد

D6AFFB2F-54D3-4458-ABC8-80A52245573B.pngالشرق الاوسط فارسی

آمریکا در این هفته پیامی سفت و سخت به ایران داده است که گسترش کرونا نمی‌تواند تحریم‌هایی را برطرف کند که درآمد نفتی تهران را به شدت کاهش داده و اقتصاد آن را منزوی کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط به نقل از رویترز، به گفته وزارت بهداشت ایران، این کشور بیش از هر کشور دیگری در خاورمیانه در معرض گزند گسترش ویروس قرار گرفته، به طوری که تعداد فوتی از مرز هزار و ۲۸۴ مورد گذشته و در هر ۱۰ دقیقه یک نفر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا می‌میرد.

آمریکا در این هفته و در راستای کارزار "فشار حداکثری" علیه فعالیت های هسته ای و موشکی ایران تحریم های جدیدی را ابلاغ کرده است، در عین حال گفته است که مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به ایران نمی شود.

آمریکا پنج شرکت مستقر در امارات متحد عربی، سه شرکت مستقر در چین، سه شرکت مستقر در هنگ‌کنگ و یک شرکت مستقر در آفریقای جنوبی را به خاطر معامله با نفت و پتروشیمی ایران تحریم کرد.

یک مقام ایرانی در این باره به خبرگزاری رویترز گفته است: "فشار روزافزون واشنگتن بر ایران، جنایت علیه بشریت است... همه کشورهای جهان باید برای مبارزه با این بیماری با هم همکاری کنند".

برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند چنانچه آمریکا قصد دارد، کمک‌های پزشکی به ایران بفرستد، باید این کار را سریعتر انجام دهد، با اینکه نشانه هایی برای وقوع این اتفاق در آینده نزدیک نمی بینند.

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفته است: "فشار حداکثری ما علیه رژیم ایران ادامه می‌یابد.. تحریم‌های آمریکا از یاری‌های بین‌المللی به ایران در محدوده ارسال مواد غذایی و دارویی جلوگیری نمی‌کند".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy