Saturday, Apr 4, 2020

صفحه نخست » ژنرالی آمریکایی: نظام ایران هیچگاه به چنین درجه‌ ناتوانی و ضعف نرسیده

993D31FA-1C9B-4F0A-A660-688905D484DC.jpegژنرال جک کین: مبادا تحریم‌ها را از ایران بردارید

العربیه - بنا به توصیه ژنرال جک کین، معاون پیشین رئیس ستاد ارتش آمریكا، ترامپ حتی با شیوع ویروس كرونا باید روند اعمال تحریم‌ها علیه ایران را ادامه دهد چرا که نظام ایران هیچگاه به چنین درجه‌ای از ناتوانی و ضعف نرسیده بود.

ژنرال کین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز تأکید کرد که ایالات متحده به هیچ وجه نباید از تحریم‌های خود علیه نظام ایران دست بکشد، بلکه بالعکس باید در جستجوی فرصت‌هایی برای افزایش این تحریم‌ها باشد زیرا رژیم ایران هرگز در چنین وضعیتی نبوده که اکنون آن را تجربه می‌کند.

کین با بیان اینکه رژیم ایران پیش از وقوع کرونا، از سیاست‌های ترامپ بسیار سرخورده شده و این سرخوردگی در حال حاضر، افزایش یافته، اظهار داشت: «شیوع کووید 19، مردم ایران را به شدت در تنگنا قرار داده و آنها در حال مبارزه با بحران موجود هستند زیرا حاکمیت، تعامل بخردانه و شفافی با این بحران نداشته و از مردم خود حفاظت نکرده است.»

حملات متقابل

قابل توجه است که در دوره اخیر و پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در اوایل ژانویه پس از یک حمله پهپادی آمریکا که در پی حمله موشکی گروه‌های نیابتی ایران به مراکز حضور نیروهای آمریکایی در عراق در أواخر دسامیر گذشته صورت گرفت که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در شمال عراق شد، جو خصومت میان ایران و ایالات متحده، افزایش یافته و کاربه اجرایی کردن حملاتی دیگر از جمله حملات راکتی علیه سفارت آمریکا در بغداد نیز رسید.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

همچنین در همین زمینه، ارتش آمریکا روز پنجشنبه 2 آوریل، اعلام کرد که پس از حملات اخیر علیه نیروهای خود و نیروهای ائتلاف در هفته‌های گذشته، انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به عراق را آغاز کرده است.

ایران آسیب دیده ترین کشور خاورمیانه در اثر کرونا

نکته قابل توجه این است که هزاران نفر در ایران در اثر ابتلاء به کرونا، جان باخته اند و نگرانی در مورد افزایش شمار مرگ و میرها در داخل کشور در کنار نگرانی از اثرات احتمالی ادامه تحریم‌های آمریکا در این شرایط در سوق دادن نظام، به دست زدن ماجراجویی‌های تازه و اجرای سلسله حملاتی دیگر، وجود دارد.

در همین حال، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه 3 آوریل اعلام کرد که پس از فوت 134 نفر در طی 24 ساعت گذشته، شمار مرگ و میر ناشی از کووید 19 در ایران به 3 هزار و 294 نفر، افزایش یافته است.

جهانپور به سیمای ایران گفت كه شمار موارد قطعی ابتلاء به 53 هزار و 183 نفر رسیده كه از این تعداد، 4،035 مورد، «زیر نظر» قرار دارند که اصطلاحی است كه احتمالا بیانگر شرایط بحرانی بیماران است. وی همچنین توضیح داد که 17 هزار و 935 نفر، بهبود یافته اند.

شایان ذکر است که ایران آسیب دیده‌ترین کشور خاورمیانه در اثر پی آمدهای ناشی از شیوع کرونا است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy