Friday, Apr 3, 2020

صفحه نخست » پیامدهای خانه‌نشینی: بازدید از سایت موزه لوور ده برابر شد

FF207A52-6B74-4E9E-8FDB-2A10D7758CB5.jpegرادیو فرانسه

روز جمعه ٣ آوریل، موزه لوور پاریس اعلام کرد که تعداد بازدید روزانه از سایت اینترنت موزه ده برابر شده و از ۴٠هزار به ۴٠٠هزار افزایش یافته است.

موزۀ لوور پاریس مثل اکثر موزه‌های بزرگ جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته است. اما مسئولان لوور از فرصت استفاده کرده و فعالیت اینترنتی خود را گسترش داده‌اند. علاوه بر بازدید مجازی از موزه لوور، کنفرانس‌های علمی وهنری ویدئویی، پادکست (صدا) و نقاشی‌های متحرک و برنامه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان روی سایت این موزه در دسترس کاربران است.

در روزهای اخیر اکثر مراجعه‌کنندگان به این سایت به دنبال بازدید مجازی از آثار مهمی بوده‌اند که اصل آنها در موزه لوور نگاهداری می‌شود. لوور همچنین چند اپلیکیشن ارائه کرده که از طریق آنها می‌توان به دنیای پیرامونی یک اثر معروف راه یافت. به عنوان مثال به کمک برنامۀ "رو در رو با ژوکوند"، کاربران می‌توانند با زمانۀ داوینچی و همچنین با محیط زندگی مدل جاودانی او، مونالیزا، آشنا شوند.

به طور کلی، شیوع کرونا و خانه‌نشینی اجباری، استفادۀ فرهنگی از اینترنت را بیشتر کرده است. خرید کتاب‌های اینترنتی و همچنین اشتراک در سایت‌های کرایه و خرید فیلم به شکلی چشمگیر افزایش داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy