Sunday, Apr 12, 2020

صفحه نخست » راز پنهان در پشت تست‌های منفی کاذب کرونا در آمریکا چیست؟

covidT_041220.jpgبراساس گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، ایالات‌متحده تست کرونا را در مورد بیش از دو میلیون آمریکایی اجرا کرده، اما در پاره‌ای موارد، برغم ابتلاء فرد تست‌شده به کووید 19، نتیجه تست منفی بوده است!! ویروس کرونا در ریه‌ها در شش‌ها تکثیر می‌شود و در مواردی انجام اسکن به شکلی مناسب، امکان‌پذیر نیست زیرا این ویروس در حفره بین بینی و حنجره، مستقر شده است.

العربیه - اگرچه تشخیص کرونا از طریق آزمایش «آر.تی- پی سی آر»،یکی از کارآمدترین روش‌ها برای تشخیص ابتلاء به کرونا است، اما این تست در صورتی که نمونه برداری به شکل درست انجام نشود، گاهی اوقات می‌تواند منجر به نتایج منفی کاذب شود.

کارشناسان همچنین بر این باورند که به دلیل هجوم انبوه بیش از حد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز تست کرونا، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که سعی در ارائه سریع خدمات و اعمال مراقبت بهداشتی برای شمار بیشتری از افراد دارند، ممکن است نمونه برداری را به درستی انجام ندهند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) اعلام کرد، تست «آر.تی- پی سی آر» در ماه فوریه در مورد بیماران دارای استانداردهای معین که طیف وسیعی از علائم بیماری رنج می‌برند که آنها را واجد شرایط برای اجرای تست می‌کند، اجرا خواهد شد.

جف بووتوف، مسئول ارشد کنترل کیفی در یکی از موسسه‌های پزشکی آمریکا، خاطرنشان می‌کند که این تست «واقعاً مطلوب است، اگر بتوان یک رشته آر.ان. ای را از دی.ان.ای ویروس کرونا، ایزوله کرد که در این صورت می‌توان به نتیجه درست دست یافت.

مشخص شده است که ویروس کرونا در شش‌ها تکثیر شده و ترشحاتی را در مجاری هوایی ریه، ایجاد می‌کند که باعث تنگی نفس می‌شود که این یکی از علائم اصلی ابتلاء به کرونا است. ویروس با سی. تی اسکن انتهای مجرای بینی برای نمونه برداری از سینوس‌های بخش فوقانی گلو، شناسایی می‌شود.

البته چه بسا ویروس کرونا در همه افراد مبتلا، در همین منطقه دیده نشود و در عوض، در منطقه حفره اتصال بینی و گلو، تکثیر گردد که در این صورت، امکان اجرای سی تی اسکن در این منطقه وجود ندارد..
نعوم تران، استادیار دانشگاه کالیفرنیا توضیح می دهد: «این باور نادرست وجود دارد که اگر فردی مبتلا به کووید 19 باشد، این ویروس درهمه جا انتشار می‌یابد که تصوری نادرست است.»

گزینه تضمین‌شده جایگزین؛ سی تی اسکن قفسه سینه

با توجه به کثرت گزارش‌ها درمورد تست‌های منفی کاذب ، پزشکان اکنون خواستار استفاده تکنیک سی تی اسکن قفسه سینه به عنوان راهی برای تشخیص ابتلاء به کووید 19 هستند.

اشعه ایکس نشان می‌دهد که ریه‌ها پر از ترشحات شده و به متخصصان این امکان را می‌دهد که بجای نمونه برداری از ترشحات بینی، ویروس را مشاهده کنند.

در بسیاری از معاینات موارد قطعی ابتلاء به کرونا، لکه‌های سفیدی در گوشه‌های تحتانی شش‌ها مشاهده شده که در بیان رادیولوژیست‌ها، کدورت کیسه‌های هوا یا پر شدن جزیی کیسه‌های هوا در شش‌ها نامیده می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy