Monday, Apr 20, 2020

صفحه نخست » تغییر آدرس سفارت روسیه در شهر پراگ، جنجالی شد

czech_041820.jpgرادیو فردا - در ادامه تنش بین روسیه و جمهوری چک، سفارت روسیه در پراگ پس از تغییر نام خیابانی که در آن واقع شده، نشانی دیگری برای خود اعلام کرد.

شهرداری پراگ به‌تازگی نام میدانی را که سفارت روسیه در آن واقع شده است به «بوریس نمتسوف»، منتقد پوتین که در سال ۲۰۱۵ در نزدیکی کرملین کشته شد، تغییر داد.

پس از این تغییر نام، سفارت روسیه بدون موضع‌گیری صریح در این باره، نشانی رسمی خود در سایت‌ها و منابع عمومی را تغییر داد و به جای آدرس قبلی، به خیابانی اشاره کرد که چند صد متر دورتر است و یکی از درهای کنسولگری‌اش آنجا قرار دارد.

پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های چک، صفحه فیس‌بوک سفارت روسیه آن را بی‌ارتباط با تغییر نام میدان دانست و گفت ترجیح داده است به جای چند نشانی، فقط یک نشانی برای محل سفارت اعلام شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با اینکه مناسبات بین دو کشور طی سه دهه گذشته سرد بوده اما در یک سال‌ونیم اخیر موضوع برپایی یک تندیس در پراگ این روابط را به تنش کشانده است.

تندیس مارشال ایوان کانی‌اف، یکی از فرماندهان ارتش سرخ که در پایان جنگ جهانی دوم بخش‌های زیادی از چکسلواکی را آزاد کرد، در سال ۱۹۸۰ در یکی از محلات پراگ نصب شد اما این تندیس پس از کشمکش‌های فراوان، سرانجام دو هفته پیش برداشته شد.

وزارت خارجه روسیه به‌شدت به این اقدام اعتراض کرده و دولت روسیه نیز گفته است که در این زمینه «تحقیقات کیفری» انجام خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy