Monday, Apr 20, 2020

صفحه نخست » ورود مخفیانه رهبر جدید داعش به خاک عراق در هنگامه کرونا

Daesh.jpg العربیه - منابع امنیتی عراق روز سه شنبه ۲۱ آوریل اعلام کردند، رهبر جدید داعش با استفاده از بحران شیوع بیماری کرونا که اغلب کشورها را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است، نهایت سوء استفاده و فرصت طلبی را کرده و مخفیانه وارد خاک عراق شده است.

طبق گزارش منابع امنیتی عراق رهبر جدید داعش اپیدمی بیماری کرونا را فرصتی طلایی به شمار آورده و تلاش می‌کند که ساختار متلاشی و شده تشکلات خود را از نو بازسازی و نیروهای پراکنده خود را جمع و مجددا سازماندهی کند.

منبع امنیتی عراق گزارش داد، ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، که پس از قتل ابوبکر بغدادی به عنوان رهبر جدید این تشکیلات تعیین شد، اخیراً مخفیانه وارد خاک عراق شده است. این منبع گفته است، نیروهای امنیتی عراق در حال شناسایی موقعیت جغرافیایی القرشی هستند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

منبع خاطرنشان کرد: «داعش طی چند هفته گذشته چندین عملیات تروریستی انجام داده است. این حملات شامل هدف قرار دادن چند مرکز بازرسی و برخی مراکز متعلق به قبایل همپیمان دولت عراق علیه این گروه در غرب این کشور شده بود، اما این حملات تلفات جانی یا مالی چندانی نداشته است».

از سوی دیگر نیروهای عراقی در تلاش‌اندتا موقعیت جغرافیایی داعش به ویژه مناطقی که این گروه در حملات اخیر از آنجا شروع شده است را شناسایی کنند. به گفته منابع امنیتی عراق این تشکیلات ممکن است در مناطقی از اطراف کرکوک، صلاح الدین، صحرای حضر، دامنه‌ کوه‌های مخمور، زمار یا کوه‌های حمرین در شمال عراق فعالیت داشته باشد.

تاریخ سیاه جانشین ابوبکر بغدادی

ابراهیم القرشی که اکنون به عنوان جانش ابوبکر البغدادی معرفی شده است، به عنوان یکی از تندرو ترین رهبران داعش به شمار می‌رود. او در میان اعضای برجسته این تشکیلات به تندروترین عضو معروف است

در باره القرشی گفته شده که او تاریخی سیاه و مملو از جنایت دارد. او نقش کیلیدی در قتل و شکنجه مردان، کودکان و زنان اسیر در دست داعش را ایفا کرده و مسئولیت فراهم کردن فتواها و توجیهات دینی جهت بازداشت، قتل و به بردگی کشیدن مردان و زنان ایزدی‌ها در شمال عراق را به عهده داشت.

القرشی در حقیقت یکی از بنیانگذاران داعش و یکی از نظریه پردازان بزرگ عقیدتی این سازمان تروریستی به شمار می‌رود.

برخی منابع می‌گویند که او از اقلیت ترکمن‌های عراق است همین امر باعث شد که او از معدود رهبران غیر عرب داعش به شمار آید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy