Wednesday, Apr 22, 2020

صفحه نخست » ضرر ۴,۱ میلیارد یورویی لیگ‌های فوتبال اروپا در اثر شیوع کرونا

foot.jpg العربیه - با لغو مسابقات ورزشی به ویژه رقابت‌های فوتبال، در اثر شیوع کرونا، لیگ‌های این رشته ورزشی در اروپا، ۴,۱ میلیارد یورو ضرر خواهند دید.

شیوع کروناویروس در حال حاضر، تأثیر زیادی بر صنعت ورزش گذاشته و باعث شده هزاران بازی ورزشی، مسابقات و لیگ‌های حرفه‌ای لغو یا به تعویق بیفتند. فوتبال اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ با مسابقات لغو شده، استادیوم‌های خالی و بازی‌های پایان فصل که ناتمام باقی مانده است.

بر اساس گزارش اسکوپ ورد، در اوایل ماه جاری، یوفا معتبرترین مسابقات اروپا یعنی؛ لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را با ۴۰ بازی باقی مانده متوقف کرد. همین تصمیم در مورد پلی‌آف مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ گرفته شد که فینال‌ها از تابستان امسال به سال آینده منتقل شدند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسطLearnBonds، انتظار می‌رود که تعلیق مسابقات به دلیل بیماری کروناویروس یک ضربه اقتصادی پرهزینه به لیگ‌های فوتبال اروپا وارد کند و ضررهای مشترک آن به ۴,۱ میلیارد یورو برسد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در دو دهه گذشته شاهد رشد باورنکردنی درآمد باشگاههای فوتبال اروپا، ناشی از افزایش ارزش‌های حق پخش، هم برای مسابقات داخلی و هم بین‌المللی هستیم. برخی از باشگاهها توانسته‌اند درآمد خود را به چند برابر رشد تولید ناخالص داخلی کشورهایشان افزایش دهند.

فوتبال، به یک صنعت عظیم اقتصادی تبدیل شده که میلیاردها یورو سود در اروپا به وجود آورده است.

با این حال، شیوع کروناویروس آن را تغییر داده است و بزرگترین لیگ‌های فوتبال اروپا را با ضررهای اساسی روبرو کرد. در این میان، انتظار می‌رود؛ لیگ برتر بریتانیا، با وجود ضرر بالقوه ۱,۲۸ میلیارد یورویی، ضرر مالی قابل توجهی را در بین لیگ‌های اروپا متحمل شود.

پیش‌بینی می‌شود که لالیگای اسپانیا دومین لیگی باشد که در اثر شیوع کروناویروس بیشترین ضرر مالی را به میزان ۹۷۰ میلیون یورو، متحمل شود.

سری آ ایتالیا و لیگ یک فرانسه، به ترتیب ۷۹۰ میلیون یورو، ۷۰۰ میلیون یورو و ۴۰۰ میلیون یورو ضرر خواهند کرد. مانند آنچه در لیگ برتر بریتانیا روی داده، انتظار می‌رود که حق پخش نیز بیشترین ضربه مالی را در این لیگ‌ها داشته باشد.

علاوه بر ایجاد خسارت مالی شدید به لیگ‌های فوتبال اروپا، شیوع کروناویروس، باعث کاهش درآمد باشگاههای مطرح اروپایی نیز خواهد شد.

اگر قرار باشد در این فصل، بازی‌های بیشتری انجام نشود و قراردادهای دیگری در پایان ژوئن تمدید نشود، منچسترسیتی در لیگ برتر بریتانیا، ۴۱۲ میلیون یورو از ارزش انتقال بازیکن از دست خواهد داد. بارسلونا با از دست دادن احتمالی ۳۶۶ میلیون یورو در این لیست در رده دوم قرار دارد. لیورپول، رئال‌مادرید و پاری سن ژرمن به ترتیب با ۳۵۳ میلیون یورو، ۳۵۰ میلیون یورو و ۳۰۲ میلیون یورو ضرر، در رده‌های بعدی قرار دارند. آمار نشان می‌دهد که در این شرایط، ۱۰ باشگاه فوتبال اروپا، بیش از سه میلیارد یورو از طریق انتقال بازیکن، از دست خواهند داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy