Friday, Apr 24, 2020

صفحه نخست » دو گربه خانگی در نیویوک کرونا گرفتند

4497D056-B542-4E56-BF6C-A7256BF86066.jpegرادیو فرانسه

در پی انتشار چند خبر در مورد ابتلای حیوانات به بیماری کوویدـ۱۹ در چهار گوشه و کنار جهان، "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری" در ایالات متحده آمریکا می‌گوید که دو گربه خانگی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در بیانیه مشترک با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور، روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت/ ۲۲ آوریل با تأیید این خبر اعلام کرد: «این نخستین مورد مثبت ابتلای گربه خانگی به بیماری کوویدـ۱۹ در آمریکا است». در همین حال این دو نهاد تأکید کرده اند که با توجه به نتایج تحقیقات در مورد شیوع ویروس کرونا، هنوز هیچ نشانه ای در مورد انتقال این ویروس از حیوانات خانگی به انسان وجود ندارد.

بر اساس اخبار منتشر شده در تارنمای شبکه خبری "سی ان ان"، این دو گربه نیویورکی، پس از نشان دادن علائم تنفسی مورد آزمایش قرار گرفتند و به جمع هشت شیر و ببری که چندی پیش در یک باغ وحش در نیویوک کرونا گرفته بودند، پیوستند.

به گزارش شبکه "سی ان بی سی"، صاحب یکی از این دو گربه، خود به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا بوده است و احتمال می‌رود این گربه ویروس کرونا را از وی گرفته باشد. از سوی دیگر، مقامات بهداشتی آمریکا گفته‌اند صاحبان گربه دوم سالم هستند و به احتمال زیاد این گربه ویروس کرونا را یا از فردی خارج از منزل و یا از یکی از افراد فامیل صاحب خود که ناقل بوده اما نشانه ای بروز نداده، گرفته است.

در همین حال، این شبکه خبری نوشته است که «سازمان جهانی بهداشت» تحقیقاتی را در مورد ابتلای حیوانات خانگی به بیماری کویدـ۱۹ آغاز کرده است. بر اساس نخسین داده‌های این نهاد، به نظر می‌رسد چندین حیوان خانگی توسط صاحبان خود که اغلب کارکنان بخش‌های پزشکی و بهداشتی هستند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر ماریا وان کرخوف (Maria Van Kerkhove)، یکی از مدیران ارشد فنی سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری رابطه با ابتلای حیوانات خانگی به بیماری کوویدـ۱۹ گفته است :«نتایج یک تحقیق انجام شده در ووهان چین نشان می دهد که گربه‌های خانگی می‌توانند ویروس کرونا را از انسان بگیرند اما هیچ نقشی در انتقال این ویروس به انسان ندارند».

در همین زمینه، دکتر مایک رایان (Mike Ryan)، مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت نیز در یک کنفرانس خبری بر مهربان بودن با حیوانات خانگی تأکید کرده و گفته است: «ما باید با این حیوانات که در کنار انسان به بیماری کوویدـ۱۹ آلوده می‌شوند، با احترام برخورد کنیم؛ آن‌ها نیز مثل ما قربانی ویروس کرونا هستند».

با اینکه روزنامه بریتانیایی «گاردین» نیز تأکید کرده که حیوانات خانگی ناقل بیماری کوویدـ۱۹ نیستند، اما در کشورهای غربی، خبر ابتلای این حیوانات نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy