Sunday, Apr 26, 2020

صفحه نخست » رهبر کره شمالی درکمای عمیق؟ چه کسی شانس جانشینی کیم را دارد؟

nk_042520.jpgبا انتشار شایعه وخامت حال جسمی رهبر کره‌شمالی حالا این سوال جدی تر از همیشه مطرح می‌شود که چه کسی در این کشور شانس جانشینی کیم را دارد؟

با انتشار شایعه وخامت حال جسمی رهبر کره‌شمالی حالا این سوال جدی تر از همیشه مطرح می‌شود که چه کسی در این کشور شانس جانشینی کیم را دارد؟ کیم یو جونگ، چو ریونگ های و کیم جونگ چول سه نفری هستند که از آنها به عنوان جانشین کیم نام برده می‌شود.

1d166e.jpg

فرارو - دانستن اینکه واقعاً در کره شمالی چه می‌گذرد بسیار سخت است. اگر گزارش‌های منتشر شده در این هفته معتبر باشد، رهبر این کشور، کیم جونگ اون بعد از انجام یک عمل جراحی در وضعیت بدی قرار گرفته است. اگرچه ممکن است این گزارش‌ها به زودی رد شوند، اما در هر صورت این سؤال را ایجاد می‌کند که در صورت درگذشت ناگهانی و تعجب برانگیز کیم جونگ اون، چه کسی می‌تواند سلطه بر ملت هسته‌ای و ۲۵ میلیون نفری کره شمالی را به دست بگیرد. وبسایت Quartz طی مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته است.

در اوایل هفته جاری، گزارشی تأیید نشده از Daily NK، یک وب سایت خبری مستقر در سئول، اعلام کرد که رهبر کره شمالی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و در یک ویلا در خارج از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی در حال گذراندن دوره نقاهت خود است. پس از آن خبرگزاری CNN آمریکا با استناد به گفته‌های یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که «بررسی دقیق اطلاعات» توسط ایالات متحده نشان می‌دهد که رهبر عالی کره شمالی در «خطر جدی» قرار دارد. این گمانه زنی‌ها وقتی شدت یافت که کیم جونگ اون در مراسم بزرگداشت روز تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگش و بنیانگذار کره شمالی در ۱۵ آوریل، به طور غیرمنتظره‌ای در این مراسم حضور پیدا نکرد. نکته قابل توجه این است که رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز در این خصوص به طور کامل سکوت اختیار کردند و این در حالی است که این رسانه‌ها هر روز تصاویر و فیلم‌های متعددی از وی، در مکان‌های مختلف و حتی بی اهمیت پخش می‌کردند.

در آن سو، دولت کره جنوبی اعلام کرد که نمی‌تواند گزارشات مربوط به تحت عمل جراحی قرار گرفتن کیم جونگ اون را تأیید کند و تاکنون علائمی از وضعیت غیر عادی در سلامتی رهبر کره شمالی دریافت نکرده است. دولت چین نیز در بیانه‌ای مشابه اعلام کرد که نمی‌تواند گمانه زنی‌های اخیر را تأیید کند.برخی منابع رسانه‌ای نیز ساعتی پیش گزارش کردند که چین یک تیم پزشکی برای مشاوره درمانی در مورد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده است. خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی اعلام کرد که این تیم پزشکی چینی شامل سه نفر است و روز پنجشنبه پکن را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرده است. اعزام این تیم به پیونگ یانگ با انتشار شایعات زیادی در مورد سلامتی رهبر کره شمالی همزمان شده است.
اما اگر واقعاً کیم جونگ اون درگذشته باشد، چه کسی قدرت در کره شمالی را به دست خواهد آورد؟ با توجه به اینکه کره شمالی در مدت هفت دهه توسط همین خانواده اداره شده است، احتمالاً خانواده کیم بیشترین شانس در کسب قدرت را دارد. «چوونگ سونگ چانگ»، تحلیلگر موسسه Sejong در کره جنوبی، می‌گوید: احتمال اینکه خواهر رهبر کره شمالی یعنی «کیم یو جونگ»، وارث قدرت در کره شمالی باشد، «بیش از ۹۰ ٪ است». وی خاطرنشان کرد: وی نژاد و خون «سلطنتی دارد» و در کره شمالی نیز در واقع یک سلسله سلطنتی حاکم است. در سال‌های اخیر وی به همراه برادرش در جریان جلسات مهم با رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شرکت داشته است و همین امر برخی ناظران را وادار کرد که رسماً مقام شماره ۲ کره شمالی را برای وی در نظر بگیرند.

استقرار قطار اختصاصی رهبر کره شمالی در منطقه تفریحی

به گزارش رادیو فردا یک مرکز ناظر بر کره شمالی در واشینگتن روز شنبه ششم اردیبهشت گفته است، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که قطار اختصاصی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در نزدیکی ویلای وی مستقر شده است.

طی هفته‌های اخیر گزارش‌های ضد نقیضی در خصوص وضعیت سلامتی کیم جونگ اون مطرح شده است.

مرکز ناظر «شمال ۳۸» گفته است، قطار اختصاصی از روز ۲۱ آوریل تا ۲۳ آوریل در «ایستگاه رهبری» منطقه تفریحی ونسان مستقر بوده است. خانواده رهبر کره شمالی به طور اختصاصی از این ایستگاه استفاده می‌کنند.

رویترز می‌گوید به طور مستقل نمی‌تواند گزارش مرکز ناظر «شمال ۳۸» را تایید یا رد کند.

مرکز ناظر «شمال ۳۸» می‌گوید، نمی‌توان بر مبنای استقرار قطار مخصوص در این ایستگاه در خصوص سلامتی رهبر کره شمالی گمانه زنی کرد، اما این می‌تواند به نوعی احتمال حضور کیم جونگ اون را در این محل ساحلی شرق کشور افزایش دهد.

مجله‌ای ژاپنی: رهبر کره شمالی درکمای عمیق

العربیه - مجله‌ای ژاپنی به نقل از یک پزشک عنوان کرد كه تأخیر در اجرای یک عمل جراحی ساده، جونگ اون رهبر کره شمالی را در وضعیت وخیمی قرار داده است.

با توجه به دریافت سیگنال‌های ناهمگون در مورد وضعیت جسمی کیم جونگ اون کره کره شمالی، گزارشی تأیید نشده در رسانه‌ای ژاپنی مدعی است که رهبر پیونگ یانگ ممکن است در وضعیت زندگی نباتی (کمای عمیق) قرار گرفته باشد.

به گفته مجله ژاپنی «شوکان گندای»، جونگ اون در بازدید از یک منطقه روستایی در اوایل ماه آوریل ، به طور غیر منتظره‌ای در حالیکه سینه‌اش را می‌فشرد، پخش زمین شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این منبع با استناد به گفته‌های عضو تیم پزشکی چین در کره شمالی، می‌گوید كه رهبر كره شمالی فورا به بیمارستانی نزدیک برده شد و بلافاصله نیز از پکن کمک خواهی شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، جونگ اون نیاز فنرگذاری در عروق قلب داشت؛ به این شکل که در عمل جراحی، لوله‌ای که قطر آن با فنر قابل افزایش است در رگ خونی مسدود شده قرار می‌گیرد تا ادامه گردش خون، را امکان پذیر سازد.

این عمل جراحی، چندان پیچیده نیست اما پزشک جراح که تجربه‌ای با بیماران چاق نداشت در جریان عمل جراحی به خاطر چاقی مفرط کیم جون اون، بسیار عصبی بود که باعث بروز تاخیری در جراحی شد و در نتیجه کیم جونگ اون در «وضعیت زندگی نباتی» (کمای عمیق) قرارگرفت.

رویترز گزارش داد که پکن، تیمی از متخصصان را به پیونگ یانگ برای مشاوره دهی در مورد وضعیت کیم جونگ اون اعزام کرده است.

پیش از آن ، سی ان ان به استناد مقامات آمریكایی گفته بود كه واشنگتن در حال نظارت بر گزارش‌های اطلاعاتی است که حاکی از احتمال وضعیت بسیار حساس و خطرناک كیم جونگ اون درنتیجه این عمل جراحی می‌باشد.

احتمال فوت کیم جونگ اون

به گزارش دویچه وله نیویورک پست" با استناد به سخنان معاون مدیر تلویزیون ماهواره‌​ای HKSTV هنگ‌کنگ گزارش داده است که کیم جونگ اون فوت کرده است. معاون مدیر تلویزیون ماهواره​‌ای هنگ‌کنگ گفته است "منابع بسیار موثقی" به او خبر دادند که کیم جونگ اون درگذشته است.

گمانه​‌زنی بر سر فوت کیم جونگ اون به ویژه بعد از سفر یک هیات پزشکی چین برای بررسی وضعیت رهبر کره شمالی بیشتر شد.

کاربران "وایبو"، شبکه اجتماعی چینی مشابه فیس‌بوک، خبر درگذشت رهبر کره شمالی را به صورت گسترده به اشتراک گذاشتند.

کریستیان تاکس مدیر موسسه فریدریش نائومان در سئول به رسانه‌​های آلمان گفته است که خبرهای جنجالی زیادی منتشر شده اما عدم حضور کیم در سالگرد ۱۱۵ سالگی تولد پدربزرگش دلایل جدی باید داشته باشد.

کیم جونگ اون به طور غیرمنتظره‌ای هفته گذشته (۱۵ آوریل) در جشن تولد پدربزرگش کیم ایل سونگ ، بنیانگذار کره شمالی، شرکت نکرد. کیم ایل سونگ در سال ۱۹۹۴ درگذشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy