Monday, Apr 27, 2020

صفحه نخست » توکلی: الان دیگر وقت طرح اتهام فساد علیه قالیباف نیست

tavakoli.jpg رادیو بین المللی فرانسه - احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، که پس از کناره گیری از مجلس سازمانی تحت عنوان "دیده بان عدالت و شفافیت" تأسیس کرده در گفتگو با ایسنا به برخی انتقادهای جاری در خصوص "موارد سنگین فساد" در زمان ریاست محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران واکنش نشان داده و خطاب به منتقدان قالیباف گفته است: "چرا تا پیش از این در این مورد صحبت نمی‌کردید و سئوال نمی‌کردید که آقای قالیباف پروندۀ [فساد] دارد یا نه؟! ".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

احمد توکلی در جای دیگری از سخنانش گفته است که این اتهامات باید زمانی که قالیباف بر مسند ریاست شهرداری تهران تکیه داده بود مطرح می‌شد "نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او بر [برمجلس] رأی بگیرند. " احمد توکلی سپس افزوده است که طرح اتهامات فساد علیه قالیباف اکنون "سیاسی کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد."

توکلی سپس افزوده است که این اتهامات باید پیش از ورود قالیباف به مجلس شورای اسلامی ایراد می‌شد و منتقدان باید همان موقع اسناد و ادلۀ خود را در اختیار شورای نگهبان می‌گذاشتند که وظیفه‌اش رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است. با این حال، خود احمد توکلی تصریح کرده است که شورای نگهبان نسبت به نتایج تحقیق خود او پیش از انتخابات دربارۀ فساد در شهرداری تهران در دورۀ محمدباقر قالیباف کاملاً بی تفاوت ماند. احمد توکلی گفته است: "وقتی که من در نامه‌ام نوشتم فاسدند، گفتند برخورد می‌کنیم، اما، شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد. "

اکنون اما خود احمد توکلی نه از فساد، بلکه از برخی جرایم و تخلفات در واگذاری‌ها در شهرداری تهران در دورۀ قالیباف سخن می‌گوید. او حالا می‌گوید: "در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است. " در حال حاضر هم به گفتۀ احمد توکلی، "طرح این مباحث نتیجه بخش نیست و حتا موجب اشتباه می‌شود. "

روزنامۀ "آرمان" در شمارۀ امروز خود نوشت که رقابت شدیدی میان فراکسیون‌های مختلف مجلس یازدهم به ویژه طرفداران محمود احمدی نژاد و محمدباقر قالیباف بر سر ریاست مجلس جدید جریان دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy