Wednesday, Apr 29, 2020

صفحه نخست » بازداشت حمید نوری، متهم اعدام‌های ۶۷، بار دیگر تمدید شد

Nouri.jpg رادیو فردا - حکم بازداشت حمید نوری، دادیار سابق در قوه قضائیه جمهوری اسلامی، در سوئد تا یک ماه دیگر یعنی ۲۷ ماه مه تمدید شد.

ایرج مصداقی، زندانی سابق سیاسی و پژوهشگر که از شاکیان پرونده نوری به حساب می‌آید، روز چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت، این خبر را در صفحه توییتر خود اعلام کرد.

به گفته آقای مصداقی، دادستان سوئد به منظور تکمیل تحقیقات، حکم بازداشت حمید نوری را تمدید کرده تا ارتباط وی با خارج از محل نگهداری فعلی خود، قطع باشد.

دادستانی این احتمال را مطرح کرده که آزادی نوری ممکن است با از بین بردن یا دستکاری مدارک و اسناد ضروری برای تحقیقات پرونده، همراه باشد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حمید نوری که گزارش شده «با نام مستعار حمید عباسی، دادیار سابق در قوه قضائیه جمهوری اسلامی بوده» آبان‌ماه سال جاری با حکم دادگاهی در سوئد بازداشت شد.

آقای مصداقی همان زمان در گفت‌وگو با رادیوفردا، حمید نوری را معاون قاضی محمد مقیسه‌ای و ایفاگر «نقشی فعال» در اعدام‌های سال ۶۷ معرفی کرده بود.

آنیس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام‌های خودسرانه و ناعادلانه، بازداشت حمید نوری در ارتباط با اعدام‌های ۶۷ را نخستین گام مهم درباره اجرای عدالت درباره این اعدام‌ها دانسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy