Wednesday, Apr 29, 2020

صفحه نخست » آلمان حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

Hizbollah.jpg العربیه - وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه ۳۰ آوریل اعلام کرد، شبه نظامیان حزب الله لبنان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، به طور رسمی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و فعالیت‌های این گروه بعد از این در آلمان ممنوع است.

همزمان با قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروههای تروریستی، پلیس آلمان از بامداد روز پنجشنبه بازداشت افراد مظنون به عضویت در «حزب الله لبنان» را آغاز کرده است. مقامات امنیتی آلمان پیش بینی کرده‌اند که حدود یک هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب الله لبنان در آلمان مستقر هستند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده که «هورست زیهوفر»، وزیر کشور، فرمان ممنوعیت فعالیت حزب الله لبنان در آلمان را برای اجرا صادر کرده است.

آلمان پیشتر بین بازوی سیاسی و یگان‌های نظامی حزب الله لبنان که در کنار ارتش رژیم اسد در سوریه می‌جنگند فرق قاظل می‌شد و تنها نظامیان و فرماندهان حزب الله را تحریم کرده بود اما اکنون کلیت حزب الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

گفتنی است که پارلمان آلمان در دسامبر گذشته با اکثریت به تصویب قانون منع فعالیت حزب الله لبنان در این کشور رای داد.

اقدام پارلمان دولت آلمان زمانی این قانون را به تصویب رساند که دو حزب حاکم این کشور خواستار ممنوعیت شبه نظامیان لبنانی شدند.

آلمان تلاش می‌کند، حزب الله لبنان را در همه کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی ممنوع فعالیت در این اتحادیه قرار دهد.

ماتیاس میدلبورگ، سخنگوی حزب محافظه کار آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در پارلمان در این باره گفت، اقدام مشترکی با سوسیال دموکرات‌ها علیه حزب الله لبنان اتخاذ می‌شود.

او همچنین تأکید کرد: «فعالیت‌های مالی حزب الله لبنان از طریق فعالیت‌های جنایی در سراسر جهان تأمین م‌ شود».

ماتیاس دولت آلمان خواست تا تمام فعالیت‌های حزب الله را در این کشور ممنوع کند.

او گفت: «این اقدام باعث می‌شود پول و دارایی حزب الله لبنان در بانک‌های اروپا در مقیاس بسیار گستردتر از گذشته مسدود شود».

جناح‌ نظامی حزب الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس است از سال‌ها پیش در اتحادیه اروپا در فهرست گروههای تروریستی قرار گرفته بود.

حزب الله لبنان به انجام فعالیت‌های تروریستی در تمام منطقه خاورمیانه و آموزش گروههای فرقه گرای شیعه در عراق، یمن و سوریه متهم است اعضای این حزب به ترور رفیق الحریری و تدادی از روشنفکران لبنان نیز متهم هستند این حزب از سوی اپو. یسیون سوریه به ارتکاب جنایات جنگی علیه مخالفان سوری متهم است.

برغم این اتهامات گسترده منطقه‌ای و بین المللی اما شبه نظامیان حزب الله لبنان دارای فعالیت سیاسی وسیعی در داخل لبنان هستند. علاوه بر اعضای این گروه شبه نظامی دارای نمایندگانی در پارلمان و اعضای کابینه دولت کنونی لبنان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy