Thursday, Apr 30, 2020

صفحه نخست » آیت الله هاشمی در ۷۶: محسن رضایی مى‌خواسته نامزد انتخابات ریاست‏‌جمهوری شود؛ رهبرى اجازه نداد

khaterat_043020.jpgانتخاب: آیت الله هاشمی در خاطرات ۱۱ اردیهبشت ۷۶ خود، به تلاش محسن رضایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است.

متن خاطرات روز ۱۱ اردیبهشت سال ۷۶ آیت الله هاشمی که به صورت اختصاصی در «انتخاب» منتشر می‌شود، در ادامه می‌آید:

ساعت هفت و نیم صبح به سوى مازندران پروازكرديم. محسن و مهدى و [آقایان بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] و [حمید] ميرزاده، [رییس سازمان برنامه و بودجه] و [مرتضی] محمدخان، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] و [محسن] رضایى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] و [علی] شمخانى، [فرمانده نیروی دریایی] و... هم بودند. در فرودگاه سارى استقبال رسمى بود. چهار نفر، آقايان [محسن] رضایى، [آقای اصغر گرانمایه‌پور] استاندار، [آقایان نورالله طبرسی و هادی روحانی]، دو امام جمعه، با من روى سكو ايستاده بودند كه بد نما است.

بنا بود با هلى‌كوپترها به محل سد شهید رجایى برويم؛ ابر بود، ناچار با اتومبيل رفتيم. در مسير از استاندار راجع به مسایل استان سئوالاتى داشتم. از بخش‌هاى مختلف سد و نمايشگاه طرح‌هاى آبى خاكى استان بازديدكردم. مهم‏ترين طرح كانال سراسري آب استان است كه دو ميليارد مترمكعب آب را از بخش‌هاى غربى و مركزى استان، به قسمت شرقى منتقل مى‌كند و حدود 280 هزار هكتار زمين جديد را زير كشت مى‌‌برد و با هزينه‌اى حدود 150 ميليارد تومان و طرح ساخت شهرك سياحتى در ساحل درياچه سد با كوه‏ها و جنگل‌ها و درياچه كه بسيار باصفاست.

در مراسم، توضيحات آقايان زنگنه و وكيلى را شنيديم. سد و كانال‌هاي آبيارى، حدود 33 ميليارد تومان هزينه برده است. من هم سخنرانى مفصلى دربارة طرح‌هاى آبى خاكى استان كردم كه حدود 9 ميليارد مترمكعب آب را مهار خواهيم كرد. سپس با فشار دکمه‌ها دريچه‌هاى تخليه آب سد راه باز كردم؛ منظره پرش آب در حوضچه آرامش، بسيار باشكوه است. فيلمبردارى شد. از لوح جالب آن هم پرده برگرفتم و از مهندسان و متخصصان قدردانى كردم.

هلى‌كوپترها آمدند. به سوى نوشهر پرواز كرديم. در مجمتع آموزشى نيروى دريايى فرود آمد. پس از استقبال نظامى و ناهار و نماز و استراحت، آقاى شمخانى، [فرمانده نیروی دریایی] آمد و گفت بعضى از عناصر سپاه تلاش مى‌كنند كه از رهبرى اجازه دخالت در انتخابات را بگيرند، ولى هنوز موفق نشده‌اند. آقاى رضايى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] موافق نيست و خودش مى‌خواسته نامزد [انتخابات ریاست‏‌جمهوری] شود كه رهبرى اجازه نداده است. انجام سان رژه، براى مراسم گرفتن سردوشى و فارغ التحصيلى نيروهاى دريايى سپاه و ارتش و اعطای جوايز بود. سرودي هم در وصف من اجرا كردند. آقاى شمخانى دربارة خدمات من، از ايجاد قدرت تسلط بر دريا كه در تاريخ ايران بى‌سابقه است، سخنرانى كرد. لوح سپاس جالبى، براى تشكر از من تقديم كردند. من هم سخنرانى دلگرم‏ كننده‌اى داشتم. به سوى تهران پرواز كرديم. هوا طوفاني بود و هواپيما تكان داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy