Sunday, May 3, 2020

صفحه نخست » خبرهایی درباره کشته شدن فرمانده سپاه در سوریه

sepah.jpgدویچه وله - ارتش سوریه علت انفجار مرکز نظامی حمص را "خطای انسانی" اعلام کرد. سازمان دیده‌​بان حقوق بشر سوریه اما انفجار را ناشی از حمله اسرائیل به مواضع نیروهای وابسته به ایران دانسته و خبر داده که چهار ایرانی در حمله کشته شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) روز شنبه ۱۲ اردیبهشت (دوم مه) خبر داد که انفجار روز جمعه (اول مه) در مرکز نظامی ارتش سوریه در حمص از روی خطای انسانی و در نتیجه جابجایی مهمات بوده است. سانا این خبر را از قول یک منبع نظامی سوریه گزارش داد.

ارتش سوریه تائید کرده است که در نتیجه انفجارهای پیاپی چند نفر کشته و زخمی شده​‌اند. درباره ماهیت کشتهشدگان و اینکه آنها از نیروهای ایرانی مستقر در سوریه بودند اطلاعی داده نشده است.

برخلاف منابع ارتش سوریه دیده‌​بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است خبر داده که انفجار حمص در نتیجه حملات اسرائیل اتفاق افتاده و چهار ایرانی و سه سوری نیز در این حملات کشته شدهاند.

در برخی از خبرها آمده است که در میان کشته شدگان ایرانی علی حاجی​‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز بوده است. اما خبر کشته شدن فرمانده نیروی هوافضای سپاه بلافاصله از طرف ایران تکذیب شد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "یک منبع آگاه" روز شنبه (۱۲ اردیبهشت) خبر کشته‌ شدن امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در حمص سوریه را تکذیب کرد و خبر را به "رسانه​‌های خارجی" و "ضدانقلاب" نسبت داد.

تسنیم و فارس خبرگزاری‌​های نزدیک به سپاه پیش از تکذیبیه ارتش سوریه به نقل از طلال البرازی، استاندار حمص گزارش دادند که انفجارهای حمص ناشی از حمله به یکی از مواضع نظامی در شرق این شهر بوده است که هنوز چندوچون آن مشخص نشده است. طبق گزارش تلویزیون رسمی سوریه نیز انفجارهایی در انبار مهمات در شرق شهر حمص در نتیجه یک حمله رخ داده است.

حمله بالگردهای اسرائیل

چند ساعت پیش از انفجارهای حمص، خبرگزاری فرانسه (AFP) با انتشار گزارشی از دمشق، خبر از حمله بالگردهای اسرائیل به مواضع ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور در سوریه داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که هدف از این حملات مواضع نیروهای ایران و همچنین شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور در سوریه بوده است.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ به این سو، صدها بار به مواضع نیروهای دولتی سوریه و همچنین شبه‌نظامیان وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه حمله کرده‌ است.

اسرائیل حضور نظامی ایران در سوریه را تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی خود می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy