Thursday, May 14, 2020

صفحه نخست » هشدار یک مقام آمریکایی: زمستان سیاهی در راه است

corona3.jpg العربیه - یک مقام پیشین آمریکایی آژیر خطر را به صدا در آورده و در باره موج دوم کرونا پیش بینی‌هایی کرده است.

بیماری کرونا تاکنون، جان بیش از ۲۹۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

یک مقام آمریکایی که از ریاست یک موسسه مهم بهداشتی کنار گذاشته شده، قصد دارد روز پنجشنبه ۱۴ مه به کنگره هشدار دهد که در صورت شکست در توزیع ابزارهای هماهنگ شده مقابله با پاندمیک کرونا، ایالات متحده ممکن است در سال ۲۰۲۰ با «تاریک‌ترین زمستان» ظرف چند دهه گذشته، روبرو شود.

به نظر می‌رسد که ریک برایت، مسئول پیشین بهداشتی آمریکا، هنگام شهادت دادن در برابر کمیته کنگره آژیر خطر را در مورد تدابیر نامناسب برای مقابله با شیوع ویروس در ایالات متحده را به صدا درآورد.

شانس رو به کاهش ما

بر اساس شهادت از پیش تدوین شده که از سوی کنگره انتشار یافته، برایت در جریان جلسه کنگره خواهد گفت که «شانس ما (آمریکایی) محدودتر می‌شود». علاوه بر این او خاطر نشان خواهد کرد که اگر کشورش نتواند یک واکنش ملی هماهنگ و علمی را سامان دهد، پاندمیک کرونا ممکن است وخیم تر شده و حضور خود را طولانی‌تر کرده و باعث بیماری‌ها و مرگ و میرهای بی‌سابقه‌ای شود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

طبق شهادت برایت، «بدون برنامه ریزی دقیق و اجرای مراحل مشخص شده توسط کارشناسان، سال ۲۰۲۰، تاریک‌ترین زمستان در تاریخ مدرن را شاهد خواهیم بود».

هشدارهای هراس انگیز

به گفته برایت، مقامات آمریکایی در اوایل سال جاری، مفاد هشدارهای هراس افکن درباره کمبود شدید وسایل ضروری پزشکی مانند ماسک، تجهیزات معاینه، دارو و فقدان بودجه را رد کردند.

برایت ماه گذشته از سمت خود به عنوان رئیس «ستاد تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی» (باردا، آژانس مسئول تولید واکسن در برابر ویروس کرونا)، کنار گذاشته و در منصب کم اهمیت‌تری در «مؤسسات ملی بهداشت»، جای گرفت.

این در حالی که این مقام پیشین مدعی است، علت کنار گذاشته شدنش به دلیل مخالفت با استفاده از داروهای کلروکلین و هیدروکسی کلروکین (ضد مالاریا) برای معالجه کووید ۱۹ بوده که بارها از سوی ترامپ برغم وجود شواهد علمی اندک درباره اثربخشی آن، ترویج شده است.

انتظار می‌رود که برایت در شهادت خود در برابر کنگره، بر باور خویش در این خصوص تاکید ورزد که «دولت آمریکا، آن طور که باید برای مقابله با کرونا، آمادگی نداشته است».

درهمین اثتا، ایالات متحده با توجه به سخنان پیشین منوچین وزیر خزانه داری، در حال آماده سازی برای بازگشایی پلکانی اقتصاد است.

او چهارشنبه ۱۳ مه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان این که اقتصاد به آرامی، بازگشایی خواهد شد، هشدار داد که انتظار طولانی مدت، باعث به بار آمدن زیان‌های هنگفت اقتصادی خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy