Thursday, May 14, 2020

صفحه نخست » حمله مردان مسلح به بیمارستان به قصد کشتن زنان باردار

hospital_051520.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

مردان مسلحی که سه شنبه گذشته به بخش زایمان بیمارستان پزشکان بدون مرز در کابل حمله کردند به قصد کشتن مادران این حمله را انجام دادند.

سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام این مطلب در بیانیه ای که امروز جمعه پانزدهم ماه مه منتشر کرد، افزود : مردان مسلح با خونسردی وارد اتاق های بخش زایمان بیمارستان کابل شدند و به طور هدفمند به روی زنان بستری آتش گشودند.

اگر چه هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته، اما، ایالات متحد آمریکا گروه داعش را مسئول این حمله معرفی کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیۀ خود تصریح کرده است که در این حمله یازده زن از جمله سه زن که در اتاق زایمان در حال وضع حمل بودند کشته و پنج زن دیگر زخمی شدند. در این حمله همچنین دو کودک، یک قابله افغان کشته و دو نوزاد نیز زخمی شدند.

به گفتۀ کادر درمانی بیمارستان کابل، مهاجمان از طریق ورودی اصلی وارد بیمارستان شدند و مستقیماً به سمت بخش زایمان رفتند. ساختمان این بیمارستان در منطقۀ دشت برچی در غرب کابل قرار دارد که منطقۀ شیعیان هزاره به شمار می رود.

حکومت کابل و فرستادۀ ویژۀ آمریکا در امور افغانستان، زلمی خلیلزاد، گروه داعش را مسئول این حمله معرفی کردند. طالبان هر گونه نقش خود را در این حمله تکذیب کرده اند.

زلمی خلیلزاد همچنین گفته است که گروه داعش مخالف صلح در افغانستان و گفتگو میان کابل و گروه طالبان است و قصد دارد همانند سوریه و عراق، در افغانستان نیز جنگ فرقه ای به راه باندازد. فرستادۀ ویژه آمریکا در امور افغانستان سپس از طالبان و حکومت مرکزی افغانستان خواسته است که به جای افتادن در دام داعش و ایجاد تأخیر در روند صلح یا مانع تراشی در این راه باید مانع داعش را با بهره گیری از فرصت تاریخی صلح از میان بردارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy