Saturday, May 16, 2020

صفحه نخست » آماده‌باش در کارائیب: چشم‌دوختن آمریکا به محموله‌های نفت ایران برای ونزوئلا

VNZ_051620.jpgالعربیه - ظواهر امر گویای این است که منطقه کارائیب، شاهد وضعیت آماده‌باش میان آمریکا و ایران در گذرگاه‌های آبی است زیرا نفتکش ایرانی در حال حرکت به ونزوئلا، مورد شناسایی قرار گرفته است.

این در حالی است که امریکا نسبت به تحرکات شک برانگیز هفته‌های اخیر میان این دو کشور هم پیمان و مخالف با آمریکا، اعلام موضع کرده است.

جزئیات امر از این قرار است که به گزارش یک خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، هرگونه اقدام «دزد دریایی گونه» آمریکا علیه محموله سوخت در حال حرکت ایران به ونزوئلا، پی‌آمدهایی را به دنبال خواهد داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

حرکت شناورهای آمریکایی به سوی کارائیب

خبرگزاری نور در بامداد امروز 16 مه در پاسخ به گزارش‌ها، پیرامون حرکت شناور‌های رزمی آمریکا به طرف منطقه کارائیب عنوان داشت: «اگر آمریکا در صدد ایجاد ناآمنی در آبراه‌های بین‌المللی است، این کار در بر دارنده ریسک خطرناکی است و قطعا بدون پی‌آمد نخواهد ماند.»

خبرگزاری نور همچنین افزود «اخبار برگرفته شده از منابع آگاه حاکی از آن است که نیروی دریایی آمریکا، 4 شناور رزمی و هواپیمای بوئینگ پی -8 پوسایدون را به منطقه کارائیب ارسال کرده است.»

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا، پنجشنبه گذشته به رویترز گفت که ایالات‌متحده، در حال بررسی تدابیری علیه اقدام ایران به ارسال محموله سوخت به ونزوئلا می‌باشد که دچار بحران کمبود سوخت است.

گفتنی است داده‌های روز چهارشنبه «ریوینیتیو ایکون» درمورد ردیابی شناور‌ها، حاکی از آن است که دست‌کم یک تانکر دریایی در بندر ایران بارگیری کرده و به سوی ونزوئلا براه افتاده تا به این کشور در کاستن از کمبود سوخت خود کمک کند.

ونزوئلا هم‌پیمان ایران و سرشار از منابع نفتی، اکنون در سایه فروپاشی اقتصادی حاکم بر کشور در دوران ریاست نیکولاس مادورو، بشدت نیازمند بنزین و دیگر حامل های انرژی می‌باشد.

شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خاطر نشان کرده است که مسئولان ونزوئلا در اواخر آوریل، مبادرت به گشودن سخاوت مندانه ذخایر طلای این کشور و دادن چندین تن شمش طلای ناب به هم‌پیمان خود در تهران در ازای دریافت سوخت و کمک‌های لجستیکی به پالایشگاه‌های این کشور کرده‌اند.

شبکه بلومبرگ در همان زمان به نقل از منابع آگاه آورد که مسئولان دولتی، نزدیک به 9 تن طلا به ارزش 500 میلیون دلار را سوار بر هواپیماهایی به مقصد تهران، روانه کردند که درحکم پرداخت بدهی در ازای کمک ایران به احیای پالایشگاه‌های متوقف‌شده بنزین در ونزوئلا است.

تحویل این محموله‌های طلا به ایران باعث کاهش ناگهانی میزان ذخایر ارزی ونزوئلا شده که در اثر بحران ویرانگر اقتصادی، تنها 6.3 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را حفظ کرده که پائین‌ترین مبلغ ذخایر ارزی این کشور طی سه دهه گذشته می‌باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy