Tuesday, May 19, 2020

صفحه نخست » ادامه فشارهای اسرائیل تا خروج کامل ایران از سوریه

naftali.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - نفتالی بنت، وزیر دفاع پیشین اسرائیل، در جلسۀ معارفۀ وزیر دفاع جدید این کشور، بنی گانتز، بار دیگر گفت که ایران سرگرم خارج کردن نیروهای خود از سوریه است. او در عین حال، از جانشین خود خواست که فشار بر نیروهای نظامی ایران در سوریه را متوقف نکند، در غیر این صورت، به گفتۀ بنت، جمهوری اسلامی مجدداً حضور نظامی خود را در سوریه تقویت خواهد کرد.

وزیر دفاع پیشین اسرائیل گفت: "ایران به طور قابل ملاحظه‌ای تجهیزات و نیروهای خود را در سوریه کاهش می‌دهد و حتی شماری از پایگاه‌های خود را در این کشور تخلیه می‌کند. " بنت در عین حال تأکید کرد: "اگر چه حکومت ایران روند خروج خود را از سوریه آغاز کرده، اما، اسرائیل باید خروج ایران از سوریه را به اتمام برساند و این شدنی است. "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

نفتالی بنت به مدت شش ماه وزیر دفاع اسرائیل بود. جانشین او در دولت جدید ائتلافی بنی گانتز، رهبر حزب میانۀ "آبی-سفید"، پیش از این رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش اسرائیل بوده است.

همزمان با اظهارات وزیر دفاع پیشین اسرائیل، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که در حملۀ دیروز دوشنبه هجدهم ماه مه هفت شبه نظامی شیعه وابسته به رژیم ایران در حومۀ شهر بوکمال، در شرق سوریه، کشته شدند. در این حمله که از قرار توسط هواپیماهای اسرائیلی صورت گرفته یک مقر نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز نابود شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرده است که در این حمله شماری از شبه نظامیان و نظامیان وابسته به رژیم ایران نیز زخمی شده‌اند و حال برخی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است. به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه حملۀ دیروز به پایگاه نیروهای ایرانی در شرق سوریه چند روز پس از اعزام نیروهای کمکی به همین پایگاه صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از این حمله، علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران که از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران در قرنطینه به سر می‌برد در اظهاراتی ویدیویی ابراز اطمینان کرد که آمریکا از عراق و سوریه بیرون رانده خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy