Thursday, May 21, 2020

صفحه نخست » زن همراه علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی، دستگیر شد

arrest_052120.jpgبی بی سی - مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دختر همراه علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی، بازداشت شده است.

علیرضا جاپلقی پس از آن بازداشت شد که عکسی از او با عنوان "طلوع تهران در پل صدر" در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. او در این تصاویر هنگام انجام حرکات ورزشی مهیج، دختری را می‌بوسد.

اکنون پلیس در بیانیه خود نوشته "آنچه موجب دستگیری این دو نفر شد فعالیت‌های ورزشی نبوده است بلکه انجام حرکات خلاف عرف و شرع، موجب بازداشت آنها شده است".

دیروز حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران، با تایید بازداشت آقای جاپلقی، گفته بود "آقایی که دستگیر شده در بازداشت پلیس است و فرد همراهش نیز به زودی دستگیر خواهد شد".

این مقام ارشد پلیس در ادامه گفت "در جمهوری اسلامی هر فردی حق ندارد که رفتار ناشایست و ناصالحی را از خود بروز دهد".

امروز نیز در اطلاعیه پلیس آمده " بطور قطع ترویج بی اخلاقی، ابتذال و بی بندباری در هر جامعه‌ای جرم محسوب می شود و در مقابل آن نیز حفظ شئونات و ارزش های جامعه برای همه افراد آن لازم و ضروری است که اگر غیر از این باشد ، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد".

پارکور ورزشی است که در آن حرکات عبور از موانع تمرین می‌شود. این ورزش از تمرین عبور از میدان موانع نظامی سرچشمه گرفته است. در این روش ورزشکار سعی می‌کند به سریع‌ترین و موثرترین شکل و بدون استفاده از وسایل کمکی از یک نقطه به نقطه دیگر برسد.

ورزش پارکور شامل حرکاتی مانند دویدن، جهیدن، بالا رفتن از اشیاء، معلق شدن، غلت خوردن و غیره است. پارکور را هم به تنهایی و هم همراه با افراد دیگر می‌توان انجام داد و معمولا هم در فضای شهری انجام می‌شود؛ هرچند که در هر جایی می‌توان آن را تمرین کرد. عده‌ای پارکور را یک هنر رزمی بدون مبارزه می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy