Saturday, May 23, 2020

صفحه نخست » دیوان عالی برزیل ویدیوی فحاشی رئیس‌جمهور را منتشر کرد

brazil_052320.jpgبی بی سی - دیوان عالی برزیل ویدیویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در آن با لحنی تند مقامات را به خاطر تحقیق درباره خانواده‌اش به اخراج تهدید می‌کند.

در این ویدیو آقای بولسونارو از این که نمی‌تواند مقامات امنیتی کشور را تغییر دهد، شاکی است و می‌گوید که از خانواده‌اش محافظت خواهد کرد. ویدیو مربوط به یکی از نشست‌های دولت در ماه گذشته است.

اما رئیس جمهور برزیل در مقابل گفته که اظهارات تا حدی تندش در این نشست نادرست تفسیر شده است. آقای بولسونارو هرگونه مداخله‌ در اقدامات پلیس فدرال را رد کرده است.

بحران فزاینده سیاسی در برزیل درحالی رخ می‌دهد که نگرانی‌هایی وجود دارد که این کشور مرکز بعدی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باشد.

روز گذشته، مرگ ۱۰۰۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد. تاکنون ۲۱ هزار و ۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برزیل به دومین کشور جهان از حیث بیشترین شمار مبتلایان به کرونا تبدیل شده است.

دو وزیر بهداشت این کشور به فاصله یک ماه پست خود را ترک کردند؛ پس از آن که به طور علنی با سیاست‌های دولت برای مقابله با بحران کرونا مخالفت کردند.

رئیس جمهور برزیل در این ویدیو که به تازگی منتشر شده، فرمانداران را به این دلیل آن‌که با سیاست‌هایش در مقابله با شیوه ویروس کرونا مخالف هستند، مورد سرزنش قرار می‌دهد.

فرماندار سائوپائولو گفته که این ویدیو نشان دهنده اهانت رئیس جمهور به مردم برزیل است.

بولسونارو در این ویدیو چه می‌گوید؟

رئیس جمهور برزیل در جلسه کابینه که در ماه آوریل انجام شده با لحن تندی گفته: "تلاش کرده‌ام تا مقامات امنیتی را رسما در ریودوژانیرو تغییر بدهم، اما نتوانستم. دیگر تمام شد، منتظر نمی‌مانم تا خانواده و دوستانم تحت فشار قرار بگیرند."

"اگر کسی نمی‌تواند مقام نظامی را تعویض کند، یک رئیس را تغییر می‌دهد. اگر نه، پس وزیر."

دادستان عمومی برزیل در حال تحقیق بر روی ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر سابق دادگستری است.

سرجیو مورو، وزیر سابق دادگستری می‌گوید آقای بولسونارو رئیس پلیس را برکنار کرده چون می‌خواسته کسی را سر این پست بگذارد که او را در جریان گزارش های اطلاعاتی پلیس قرار دهد.

در حال حاضر تحقیقاتی درباره سه پسر رئیس جمهور برزیل از جمله در مورد فساد مالی در جریان است.

آقای مورو، وزیر دادگستری ماه گذشته پس از آنکه رئیس جمهور برزیل رئیس پلیس را برکنار کرد، استعفا کرد.

استعفای سرجیو مورو تازه‌ترین مورد از سلسله رویدادهایی است که سیاست برزیل را به تنش فزاینده کشیده است.

آقای مورو از چهره‌های محبوب در برزیل است که در یک پرونده تاریخی فساد نقشی محوری داشت. پرونده‌ای که منجر به محکومیت ده‌ها تاجر و مقام سیاسی بلندپایه شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy