Wednesday, May 20, 2020

صفحه نخست » واشنگتن پست افشا کرد: بررسی ازسرگیری آزمایش‌های اتمی در دولت آمریکا

bomb_052320.jpgبی بی سی - رسانه‌ها به نقل از اعضای سابق کنگره و مقام‌های پیشین دولت آمریکا می‌گویند که در دولت دونالد ترامپ پس از وقفه‌ای ۲۸ ساله درباره انجام اولین آزمایش اتمی ایالات متحده بحث و گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولتی گفته است نشان دادن توانایی ایالات متحده به چنین آزمایشی می‌تواند مشوقی برای رسیدن به توافق کنترل تسلیحات با چین و روسیه باشد.

این مقام ارشد آمریکایی گفته اولویت دولت ترامپ توافق سه جانبه است.

روزنامه گاردین چاپ بریتانیا هم به نقل از اعضای سابق کنگره و مقام‌های بلندپایه در دولت‌های قبلی آمریکا می‌گوید هدف دولت ترامپ از چنین آزمایشی فشار به چین و روسیه برای رسیدن به چنین توافقی است.

بر اساس گزارش‌ها این موضوع در جلسه‌ای در سطح معاونان مقام‌های ارشد امنیتی دولت مطرح شده که هفته گذشته در کاخ سفید برگزار شد؛ اما این طرح فقط در حد پیشنهاد مطرح شده و فعلا خاتمه یافته است.

روزنامه گاردین به نقل از یکی از مشاوران کنگره آمریکا گفته "خدا را شکر هنوز تعدادی حرفه‌ای در دولت وجود دارند که چنین پیشنهادی را یک طرح وحشتناک بدانند".

ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از شماری توافق‌های بین المللی که آمریکا در آن حضور داشت خارج شده است. یک معاهده کنترل تسلیحات که مربوط به کاهش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای است، در زمستان امسال منقضی می‌شود. روسیه این عضو این پیمان است و دولت ترامپ گفته است که قصد ندارد بدون اینکه چین هم وارد آن شود، عضویت ایالات متحده را تمدید کند.

ایالات متحده به تازگی هم اعلام کرده است که از "معاهده آسمان‌های باز" به دلیل "تخلف" روسیه از آن خارج می شود.

سی و چهار کشور از ۱۸ سال پیش عضو این این معاهده هستند که هدف از آن افزایش اعتماد کشورهای عضو و اطمینان از جلوگیری از حمله بوده است.

کشورهای عضو این معاهده می‌توانند هواپیماهای غیرمسلح خود را برای عملیات تجسسی بر فراز کشورهای دیگر پرواز دهند.

ایالات متحده می خواهد شش ماه دیگر رسما از این معاهده خارج شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy