Tuesday, May 26, 2020

صفحه نخست » ورود سومین نفتکش ایران به آب‌های ونزوئلا

Navy.jpg رادیو فردا - داده‌های ردگیری کشتی‌ها که شرکت رفینیتو ایکان جمع آوری کرده، نشان می‌دهد که سومین نفتکش که با پرچم ایران حرکت می‌کند سه شنبه ششم خرداد به وقت محلی وارد آب‌های منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا و آب‌های سرزمینی این کشور شد.

به گزارش رویترز، نفتکش پتونیا اوایل روز سه شنبه وارد دریای کارائیب شد و همان مسیری را که نفتکش‌های دیگر یعنی فورچون و فورست طی کردند، در پیش گرفته است.

پیشتر گزارش شده بود که دو نفتکش فورچون و فورست برای تخلیه محموله‌های نفتی خود را در بندر ال پالیتو در جوار پالایشگاهی به همین نام پهلو گرفته‌اند.

نفتکش فورچون با محموله ۴۳ میلیون بنزین روز دوشنبه وارد بندر ال پالیتو شد و از سوی وزیر نفت ونزوئلا مورد استقبال قرار گرفت. وزیر نفت ونزوئلا از حمایت ایران در جریان بحران کمبود بنزین در این کشور تشکر کرد.

نفتکش فورست هم سه شنبه در بندر ال پالیتو پهلو گرفت تا محموله خود را تخلیه کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

دو نفتکش فورچون و فورست با ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا از سوی ناو نیروی دریایی و جنگنده‌های ونزوئلا اسکورت شدند.

این پنج نفتکش در مجموع حامل یک و نیم میلیون بشکه بنزین و دیگر محصولات نفتی هستند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، روز یکشنبه ۴ خرداد در حساب توئیتری خود با انتشار چند عکس از اولین نفتکش ایرانی، از جمهوری اسلامی تشکر کرد و این اقدام را نشانه همبستگی ایران و ونزوئلا دانست.

صنعت نفت ایران و ونزوئلا دو کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.

ظرفیت مجموع پالایشگاه‌های ونزوئلا در گذشته حدود ۱. ۳ میلیون بشکه در روز بود ولی به دلیل سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری و از بین رفتن زیر ساخت‌ها٬ اکنون این ظرفیت به شدت کاهش یافته است.

اسکار روندرو یکی از نمایندگان مخالف مجمع ملی ونزوئلا گفته بود، حزب نیکلاس مادورو «می خواهد رسوایی خود را به عنوان یک پیروزی حماسی جا بزند.»

مخالفان حکومت نیکلاس مادورو می‌گویند که اقداماتی مانند واردات بنزین از ایران مشکلات ساختاری در صنعت نفت این کشور را حل نمی‌کنند و فقط به طور موقت آن را کاهش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، حکومت ونزوئلا در ازای کمک‌های ایران به راه‌اندازی پالایشگاه‌های فلج شده این کشور، ۹ تن طلا معادل ۵۰۰ میلیون دلار با هواپیما به تهران فرستاده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های منتشرشده در این زمینه، با توصیف اطرافیان رئیس‌ جمهور ونزوئلا به عنوان «اوباش»، گفت آنها «بزرگ‌ترین دزدهای جهان» هستند و در حال شراکت با جمهوری اسلامی که «بزرگ‌ترین رژیم حامی تروریسم» محسوب می‌شود.

در روزهای گذشته مقام‌های حکومت ایران و ونزوئلا درباره اقدامات احتمالی آمریکا علیه این نفتکش‌ها هشدار داده بودند.

به گزارش رویترز، این نفتکش‌ها تاکنون بدون هیچ مشکلی مسیر خود تا ونزوئلا را طی کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy