Thursday, May 28, 2020

صفحه نخست » یک قتل ناموسی دیگر در گیلان رخ داد

burn_052820.jpgدختر ۱۸ ساله رشتی به دست برادرش در آتش سوخت

رادیو فردا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان چهارشنبه اعلام کرد که دختر ۱۸ ساله‌ای که بر اثر به آتش کشیدن خانه توسط برادرش دچار جراحات و سوختگی شدید شده بود، جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید رسول زاده فرساد در خصوص جزئیات این رویداد گفته است: « برادر این دختر ساکن محله سلیمانداراب شهر رشت با ازدواج او با مرد مورد علاقه اش مخالف بود اما وقتی در جلوگیری از این ازدواج موفق نشد در اقدامی نسنجیده، خانه پدری را به آتش کشید که در این حادثه خواهر و مرد مورد علاقه‌ وی دچار سوختگی شده و به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند.»

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه اضافه کرده است: «متهم در اظهارات خود، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ ساله میان آنها عنوان کرد.»

به گفته این مقام پلیس همچنین گفته برادر این دختر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

در حالی این خبر منتشر شده است که خبر قتل رومینا اشرفی به دست پدرش، رضا اشرفی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان داشت. رومینای ۱۳ ساله با مردی ۳۴ ساله متواری شده بود که پلیس با شکایت خانواده اشرفی پس از پنج روز او را به خانه بازمی‌گرداند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آمار دقیقی درباره قتل زنان و دختران به دست اعضای خانواده خود در ایران وجود ندارد و صرفا هر چند وقت یک بار رسانه‌های محلی از وقوع چنین رخدادی خبر می‌دهند.

وب‌سایت خبرآنلاین چندی پیش نوشت: «طبق آمارها در سال ۱۳۹۲، ۱۸.۸ درصد از قتل‌ها با انگیزه‌های ناموسی و منکراتی بوده و استان خوزستان، استان فارس، آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین آمار این قتل‌ها را داشته‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy