Tuesday, Jun 2, 2020

صفحه نخست » واکنش‌ها به توییت اردوغان درباره جورج فلوید: «خفه شو فاشیست»

erdo_060220.jpgالعربیه - رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به مرگ جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در صفحه توییترش این حادثه را «غیرانسانی، نژادپرستانه و فاشیستی» توصیف کرد ولی در پاسخ از سوی سیاه‌پوستان شنید: «خفه شو فاشیست».

اردوغان در صفحه توییترش به خانواده فلوید تسلیت گفت و حادثه مرگ او را «غیرانسانی» دانست و گفت که «روش نژادپرستانه و فاشیستی موجب مرگ او شد.»

erdo1.jpgاین اظهارات اردوغان موجی از انتقادات را برای او در پی داشت و صفحه «سیاه‌پوستان سوسیالیست در آمریکا» خطاب به اروغان نوشت: «خفه شو فاشسیت».

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در داخل ترکیه هم اردوغان با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد و به ویژه اینکه این اتفاق همزمان با سالگرد تهدید به قتل همسر روزنامه‌نگار ارمنی هیرانت دینک بود که در سال 2007 در استانبول کشته شد.

erdo2.jpgهزاران نفر از دنبال‌کنندگان رئیس‌جمهوری ترکیه تصاویر از پلیس این کشور در حال سرکوب شهروندان مناطق مختلف این کشور و همچنین تصاویری از کسانی که به دست ارتش ترکیه در سوریه کشته شدند، را در صفحات خود منتشر کردند.

روزنامه‌نگاری اهل ترکیه به نام سزکین قرطال در توییتر نوشت: «اردوغان عوام‌فریب است و اجازه ندارد به دیگر کشورها درس دموکراسی بدهد. او دروغ می‌گوید و دولتش بیش از آنچه پلیس آمریکایی با جورج فلوید کرد، مردم ترکیه را سرکوب می‌کند.»

این روزنامه‌نگار که در یک سازمان مردم‌نهاد محلی فعالیت می‌کند، به العربیه.نت گفت: «اردوغان هیبت و جایگاه بین‌المللی خود را به ویژه در پی جنگ سوریه از دست داده است. نقض حقوق بشری که او از زمان به قدرت رسیدن انجام داده، در داخل و خارج از کشور پذیرفتنی نیست.»

قرطال گفت که میلیون‌ها نفر در ترکیه از فاشیسمی که اردوغان از آن در توییترش انتقاد کرده، رنج می‌برند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy