Wednesday, Jun 3, 2020

صفحه نخست » توضیح ایرنا در باره حذف مصاحبه این خبرگزاری با حبیب‌الله سیاری

060320A_top.jpgایران اینترنشنال - چند روز پس از انتشار مصاحبه حبیب‌الله سیاری، از فرماندهان ارتش، که در آن از «فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران» و اعمال تبعیض تبلیغاتی میان ارتش و سپاه انتقاد کرده بود، سپاه پاسداران و ارتش امروز چهارشنبه، ۱۴ خرداد، در بیانیه‌هایی به این مسئله واکنش نشان دادند.

خبرگزاری ایرنا در روز ۱۱ خرداد ویدئوی کامل مصاحبه با حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، را با عنوان «ناشنیده‌های ارتش از زبان امیر سیاری» منتشر کرد، اما ساعاتی پس از انتشار، بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد.

خبرگزاری ایرنا امروز در توئیت‌هایی نوشت که این حذف به خاطر درخواست روابط عمومی ارتش انجام شده است.

در این توئیت‌ها آمده است که «مصاحبه با امیر دریادار سیاری در همکاری مشترک ایرنا و روابط عمومی ارتش انجام و نهایی شد. اما پس از مدت زمانی بسیار کوتاه، به دلیل اعلام روابط عمومی ارتش مبنی بر ضرورت اعمال برخی اصلاحات فنی و محتوایی مصاحبه موقتاً از دسترس خارج شد.»

و این‌که «انشالله نسخه نهایی و کامل آن به زودی منتشر می‌شود. ممکن است برخی فرازهای نسخه کوتاه منتشر شده، سبب سوء برداشت‌هایی از سوی رسانه‌ها شده باشد که با انتشار نسخه کامل، این موضوع با دقت بیشتری قابل بررسی و قضاوت است.»

در پی پخش اظهارات حبیب‌الله سیاری، سپاه پاسداران در این پیوند، امروز در بیانیه‌ای که به‌مناسبت سالگرد فوت آیت‌الله خمینی منتشر کرده، خواستار «هوشمندی و هوشیاری در قبال تلاش‌های موذیانه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه» شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه پاسداران در این بیانیه که بخش عمده به ستایش از رهبران جمهوری اسلامی و نیز قاسم سلیمانی اختصاص دارد، توضیحی درباره «تلاش‌های موذیانه دشمنان» نداده و صرفاً لزوم «وحدت و اخوت نیروهای مسلح» را گوشزد کرده است.

ارتش جمهوری اسلامی هم در همین روز در بیانیه‌ای نوشته است: «متأسفانه دشمنان حسود و عنود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقطیع و سوءاستفاده، این گفت‌وگوی انجام شده را مغرضانه و مزورانه تفسیر، تحلیل و منتشر نموده‌اند.»

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفته است که «اتحاد و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه ارتش و سپاه بنیادین و ناگسستنی است.»

حدود ۱۴ دقیقه از ویدئوی سخنان حبیب‌الله سیاری در برخی وبسایت‌ها بازنشر شده است که آقای سیاری در آن از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران انتقاد می‌کند و می‌گوید: «اصلا به صلاح نیروهای مسلح نیست که وارد بحث اقتصادی بشوند».

او همچنین با تأکید بر این‌که ارتش مطابق مقررات وارد فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی نمی‌شود، می‌گوید: «آیا این معنی‌اش این است که سیاست نمی‌فهمیم؟ این نیست. ما سیاست را خوب می‌فهمیم، خوب تحلیل می‌کنیم، خوب متوجه هستیم، اما وارد سیاست نمی‌شویم. چون سیاست‌زدگی برای نیروهای مسلح آسیب است.»

این فرمانده نظامی همچنین از نادیده گرفته شدن ارتش در دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، از جمله در صدا و سیما و فیلم‌های خاص، انتقاد می‌کند.

وجود تبعیض علیه ارتش ایران و جلوگیری از عرض اندام آن در مقابل سپاه پاسداران پیش از این نیز بارها مطرح شده است. هواداران جمهوری اسلامی وظیفه ارتش را «دفاع از کشور» و وظیفه سپاه را «دفاع از نظام» ذکر می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy