Thursday, Jun 4, 2020

صفحه نخست » دکوری برای فیلم که تبدیل به امام زاده شد

imamzadeh_060420.jpgالعربیه - ماجرای امامزاده ساخت مجید مجیدی فیلم‌ساز طراز یک نظام ایران، داستانی که این روزها در بسیاری از کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود.

ماجرا در قالب خاطره‌ای از مجید مجیدی عنوان شده و روایت این فیلمساز را از ساخت امامزاده‌ای به دست خودش بازگو می‌کند.

نقل این خاطره که از زبان مجیدی نوشته شده، به شرح زیر است: «برای تهیه قسمتی از یک فیلمم به روستایی در شمال کشور رفتیم. بخاطر اینکه نخواهیم مسافتی را تا امامزاده‌های اطراف طی کنیم و بچه‌ها اذیت نشوند یک اتاقک کوچک شبیه امامزاده بنا کردیم و چند بازیگر نقش‌های خود را در آن قسمت ایفا کردند. بعد از پایان فیلمبرداری چون یک بنای معمولی بود آن را جهت لانه‌گزینی پرندگان سالم رها کردیم و رفتیم. حدود دو سال بعد خبردار شدم امامزاده ساختگی‌مان تبدیل به زیارتگاه مهمی شده‌است. اول باور نکردم اما جهت حصول اطمینان به آن روستا سفر کردم، دیدم واقعیت دارد. برای روشنگری با اهالی صحبت کردم و گفتم این اتاقک را ما بخاطر تهیه فیلم شبیه امامزاده درست کرده‌ایم، اما دیدم مردم خصوصاً پیران و بزرگان محل به شدت ناراحت شدند و حرف مرا توهین تلقی کردند و به گونه‌ای افراطی و احساساتی آن اتاقک را یک امامزاده شفا دهنده می‌دانند دیدم اگر بیشتر پافشاری کنم احتمال دارد صدمه ببینم. مصلحت دیدم که با اداره اوقاف آن منطقه صحبت کنم تا از آن طریق مردم را از این جهل برهانم.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

شایان ذکر است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان اوقاف ایران، شمار امام زاده‌ها و اماکن متبرکه بعد از انقلاب در مقایسه با پیش از آن حدود 10 برابر شده که به باور کارشناسان بیانگر گونه‌ای استفاده ابزاری از روحیه دین پذیری طبقات فرودست جامعه ایرانی از سوی دستگاه حاکمه و متولیان امور دینی جامعه ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy