Monday, Jun 8, 2020

صفحه نخست » حکایت دکتر عبدالستار و ماسک و سازمان بهداشت جهانی و تخصص خاضعانه ایشان!؛ ف. م. سخن

E9B07C2A-86B4-4640-BC5E-1472D330F439.jpegنه! وحشت نکنید! یک غیر متخصص بی نام قصد ندارد در مقابل یک متخصص بنام که جناب دکتر عبدالستار دوشوکی باشد و ایشان فردی ست که «خاضعانه» از سوابق کاری اش می نویسد و میان آن چه ایشان می نویسد، با «برخی از روزنامه نگاران هموطن صادراتی همه فن حریف از نوع آچار فرانسه» فرق دارد بایستد و با ایشان بحث و محاجه کند!

ایشان مدیر «آپ تو دیت» بوده و باید خیلی دقت کرد وقتی موضوعی مثل «ماسک» در مقابله با کورونا پیش می آید، حرف دهن را فهمید، و اصولا حرف نزد و اجازه داد که ایشان که متخصص خاضع می باشند سخن بگویند.

اما گمان می کنم این جانب یعنی ف. م. سخن، اجازه داشته باشم در پیشگاه جناب عبدالستار از جنس ماسک و قدرت مقابله ی آن با کورونا سخن بگویم، چون بالاخره وقتی ماسکی هست که به شکل قاب دستمال است و بانوان خانه دار آن را با پارچه ی مطبخ و کش و منگنه در منزل درست می کنند، و ماسکی هست که مثلا در کارخانه های مجهز، به صورت چند لایه و با فیلتر و این ها درست می شود، بالاخره این تفاوت را چشم کور هم می بیند و نیاز به سردبیر مجله ی آپ تو دیت بودن نیست.

جناب دکتر عبدالستار، در مطلب فوق تخصصی شان ، به سازمان بهداشت جهانی حمله کرده اند که این سازمان نفهم، از خواص ماسک در مقابله با کورونا، به اندازه ی شده «نیم درصد» غافل بوده، و جناب عبدالستار هشدار های بسیار در این مورد داده بوده، و سازمان بهداشت، احتمالا در حال پنهان کاری و احتکار و این ها بوده، ولی الان متوجه خبط و خطای خود شده و گفته که ماسک خیلی هم خوب و لازم و به اندازه ی نیم درصد مانع از ابتلا به ویروس کورونا می باشد.

فقط نکته ای که جناب دکتر عبدالستار فراموش کرده اند در کل مقاله شان به آن اشاره کنند، این است که منظور ایشان از ماسک چه نوع ماسکی ست؟
ماسک قاب دستمال
ماسک یک بار مصرف جوشکارها
ماسک یک بار مصرف اطبا
ماسک فیلتر دار ان ۹۵
یا این که اصولا همه ی این ها از قاب دستمال تا ان ۹۵ می توانند جلوی کورونا را بگیرند؟

نمی دانم نوشتن در این حد و اندازه از طرف یک آچار فرانسه به نظر جناب دکتر عبدالستار مجاز است یا این که این هم ایراد دارد. اگر ایراد دارد پیش پیش از محضر بقراط گون ایشان عذرخواهی می نمایم!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy