Tuesday, Jun 9, 2020

صفحه نخست » قوۀ قضائیه تلویحاً نفوذ موساد و سیا در سپاه و نیروهای امنیتی ایران تأئید کرد

mossad2_060820.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

امروز سه شنبه بیستم خرداد ماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوۀ قضاییه، در کنفرانسی خبری در تهران گفت که فردی به نام "سید محمود موسوی مجد" به دلیل دست داشتن در قتل قاسم سلیمانی، فرماندۀ پیشین سپاه قدس، به اعدام محکوم شده و حکم وی پس از تأئید دیوان عالی کشور به زودی اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوۀ قضائیه گفته است که سید محمود موسوی مجد "به سرویس های موساد و سیا در حوزه های امنیتی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدس" مرتبط بوده و دربارۀ رفت و آمدهای قاسم سلیمانی اطلاعات جمع آوری می‌کرده و در اختیار سرویس های امنیتی بیگانه قرار می داده است. سخنگوی قوۀ قضائیه جمع آوری و ارسال این اطلاعات به موساد و سیا را در قتل قاسم سلیمانی دخیل دانسته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

غلامحسین اسماعیلی هیچ توضیحی دربارۀ سید محمود موسوی مجد، پیشینه، حرفه و جایگاه احتمالی او در نیروهای امنیتی و به ویژه سپاه قدس نداده است. اما، او با سخنان سربستۀ خود تلویحاً تأئید کرده است که نامبرده علاوه بر جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا از اعضای ارشد سپاه قدس و از افراد بسیار نزدیک به فرماندۀ آن، قاسم سلیمانی می توانسته باشد به طوری که از جزئیات رفت و آمدهای معمولاً پنهان وی در ایران و خارج از ایران اطلاع داشته و اطلاعات خود را در این خصوص و موارد دیگر در اختیار سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا قرار می داده است.

در سوم ژانویه گذشته خودروی حامل فرماندۀ سپاه قدس، قاسم سلیمانی، و ابومهدی المهندس، از رهبران گروه حشدالشعبی عراق، در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط یک پهپاد ارتش آمریکا و به دستور مستقیم رئیس جمهوری این کشور هدف قرار گرفت. در نتیجۀ این حمله فرماندۀ سپاه قدس و همراهان وی کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy