Monday, Jun 8, 2020

صفحه نخست » جدال لفظی شاهزاده بریتانیا با دادستانی آمریکا بر سر پرونده جرائم جنسی

prince_060820.jpgایران اینترنشنال - ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده آمریکا گفت هیچ برنامه‌ای برای استرداد شاهزاده اندرو از بریتانیا به آمریکا و پاسخگویی به سوال‌ها درباره پرونده جرائم جنسی جفری اپستین وجود ندارد.

او در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس و در جواب به سوالی درباره این که آیا آمریکا رسما از بریتانیا خواستار استرداد او شده، گفت:‌ «گمان نمی‌کنم مسئله تحویل او به آمریکا باشد. بلکه به نظر من مسئله این است که او شواهدی ارائه دهد.»

بار احتمال استرداد شاهزاده اندرو به آمریکا را رد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس، از درگیری میان دادستان‌های آمریکایی و وکلای شاهزاده اندروی بریتانیا در روز دوشنبه، خبر داده و گفته هریک، طرف مقابل را مقصر شرکت نکردن این دوک بریتانیایی در تحقیقات مربوط به پرونده جرائم جنسی جفری اپستین دانست.

وکلای شاهزاده اندرو در بیانیه‌ای گفتند که محققان پرونده به او اطمینان داده‌اند که او «هدف تحقیقات نبوده و نخواهد بود»، و شاهزاده اندرو امسال سه بار پیشنهاد گفت‌وگو با محققان پرونده را داده است به شرطی که «همکاری و هرگونه مصاحبه، محرمانه بماند.»

این وکلا گفتند که وزارت دادگستری آمریکا پس از دو پیشنهاد اول شاهزاده اندرو، ادعا کرد که او هیچ گونه همکاری نکرده است. به نظر وکلای شاهزاده اندرو، طرف آمریکایی «شاید بیشتر به دنبال تبلیغات پرسروصدا است تا قبول پیشنهاد همکاری.»

پس از آن دادستان آمریکا در منهتن، جفری برمن، با صدور بیانیه‌ای گفت که شاهزاده اندرو تلاش کرده «در انظار عمومی خود را مشتاق همکاری» نشان دهد، هرچند بارها قرار مصاحبه را رد کرده است.

او در عین حال گفت، در صورتی که پرنس اندرو در همکاری جدی باشد، درهای تحقیقات جاری فدرال در آمریکا به روی او باز است.

جفری اپستین، سرمایه‌دار ثروتمند آمریکایی تابستان گذشته، پیش از برگزاری دادگاه رسیدگی به جرائم مربوط به قاچاق دخترانی در حد ۱۴ ساله برای سکس و بردگی جنسی، در ۶۶ سالگی در زندان آمریکا خودکشی کرد.

ویرجینیا رابرتز گیفر، یکی از زنانی که در نوجوانی مورد سوء استفاده جنسی اپستین قرار گرفت، عنوان کرد که اپستین او را با هواپیمای خصوصی برای ارتباط جنسی با مردان قدرتمند دور جهان گردانده و در ۱۷ سالگی، در لندن و نیویورک با شاهزاده اندرو ارتباط جنسی داشته‌ است.

اندرو این اتهام را رد کرده است.

جفری اپستین، ثروتمند نیویورکی که به مراکز قدرت نزدیک بود، به اتهام اداره «یک شبکه گسترده دختران نوجوان برای سکس» دستگیر شد. او در هنگام بازداشت و در جریان برگزاری دادگاه در سلولش دست به خودکشی زد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy