Wednesday, Jun 10, 2020

صفحه نخست » استقبال از یک فیلم مستند جدید درباره بروس لی

bruce_061020.jpgصدای آمریکا - پخش فیلم مستند جدیدی درباره «بروس لی» در شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» با واکنش های مناسبی از سوی طرفداران این هنرپیشه و قهرمان فقید ورزش های رزمی همراه شد.

این فیلم «آب باش» (به انگلیسی : Be Water) نام دارد. این نام برگرفته از یکی از سخنان مشهور بروس لی درباره اجرای حرکات هنرهای رزمی است. بروس لی می‌گفت:‌ «فکرت را آزاد کن، بدون فرم و شکل باش - مانند آب. اگر آب را درون یک جام بریزی، همانند جام، و اگر درون تُنگ بریزی، همانند تُنگ می‌شود. ... پس آب باش دوست من.»

بائو ووئن، کارگردان این فیلم مستند، زندگی و دستاوردهای بروس لی را از زوایای گوناگونی به تصویر کشیده است. او برای تولید این اثر ضمن استفاده از فیلم‌ها، تصاویر قدیمی، و آرشیو خانوادگی بروس لی، با تعدادی از اعضای خانواده، دوستان، همکاران، و کارشناسان نیز به گفتگو نشسته است.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

یکی از مهترین جنبه های این فیلم، اشاره به مبارزه بروس لی به عنوان یک بازیگر آمریکایی آسیایی‌تبار با تبعیض نژادی در هالیوود بود؛ هالیوودی که فرصت‌های شغلی چندانی را در اختیار غیرسفیدپوستان قرار نمی‌داد.

بروس لی از نخستین بازیگران آسیایی تباری است که به واسطه تیپ و قیافه جذاب، شخصیت قوی، مهارت های رزمی، و البته پشتکار زیاد، در آمریکا به شهرت رسید.

او‌ نه تنها پنجره ای را برای بازیگران آسیایی تبار در آمریکا گشود، بلکه سینمای حادثه ای ‌و رزمی را به یکی از ژانرهای محبوب و تماشاگرپسند در جهان تبدیل کرد.

«اژدها وارد می شود» نخستین فیلم بزرگ هنرهای رزمی هالیوود است که به موفقیتی تاریخی دست یافت و بروس لی را به یک ستاره بین‌المللی تبدیل کرد.

هر چند او زنده نماند تا شاهد موفقیت این فیلم باشد و در سال ۱۹۷۳ و به دلیل یک عارضه نادر مغزی، در ۳۲ سالگی درگذشت.

فیلم «آب باش» نه تنها روایت مستندی از زندگی بروس لی است، بلکه با توجه به تمرکز آن روی جنبه‌های عاطفی و احساسی شخصیت این ستاره بزرگ، اثری ماندگار و تأثیرگذار محسوب می‌شود.

این فیلم پس از پخش تلویزیونی از طریق سایت ‌و شبکه‌های پخش محصولات دیجیتالی در دسترس علاقمندان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy