Sunday, Jun 14, 2020

صفحه نخست » رشد انفجاری کرونا، جان‌باختن دو کودک، شمار قربانیان در ایران بار دیگر سه رقمی شد

961192AF-EDEF-478F-9ED1-75D95D4FC8CF.jpegجان‌باختن دو کودک مبتلا به کرونا در تربت جام

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه در حالی که رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از جان‌باختن دو کودک بر اثر ابتلا به کرونا طی سه روز گذشته خبر داد، مقام‌های محلی در استان‌ها و شهرهای مختلف از جمله آذربایجان‌غربی، خوزستان و همدان از افزایش چشمگیر بیماران بدحال و جان‌باختن بر اثر کرونا در میان کودکان، نوجوانان و جوانان خبر دادند.

محمدرضا افکار با بیان اینکه آمار شیوع و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در شهرستان تربت جام در چند روز اخیر گسترش نگران کننده‌ای داشته است، گفت که دو کودک طی سه روز گذشته در تربت جان بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باختند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام یکی از کودکان جان‌باخته بر اثر کرونا دو ساله بوده است.

محمدرضا افکار همچنین «عفونت سیستم بدن، تنگی نفس، تشنج ناشی از تب و اختلالات قلبی را از مهمترین علل فوت کودکان مبتلا به ویروس کرونا» عنوان کرد و گفت که بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی تربت‌جام بیشتر دارای علائمی همچون دل پیچه، سرگیجه، دل درد، اسهال و استفراغ هستند که در این مراکز بستری می‌شوند.

وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ۲۴ خرداد/ ۱۳ ژوئن اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، ٢٤١٠ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ٧١ نفر نیز جان خود را ازدست داده‌اند. بر اساس آخرین گزارش ها، استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند و شمار جان‌باختگان و مبتلایان کرونا در کردستان، کرمانشاه، لرستان و آذربایجان شرقی و فارس، به صورت انفجاری افزایش یافته است. از سوی دیگر، استاندار تهران با اشاره به افزایش روند بیماری در پایتخت، اعلام کرد که تهران در رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین رتبه را دارد. این در حالیست که معاون استاندار فارس، با انتقاد از اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر اجازۀ انتشار آمار استانی کرونا را ندارند، عدم انتشار شفاف و دقیق آمار را خطرناک دانست.

***

یورونیوز - شمار روزانه جان‌باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایران پس از دو ماه بار دیگر سه رقمی و شد و از مرز صد نفر فراتر رفت.

مطابق اعلام وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

این در حالی است که از ۱۴ آوریل گذشته(۲۶ فروردین) یعنی طی دو ماه پیش، تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده بود.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در واکنش به سه رقمی شدن دوباره آمار فوتی‌های این بیماری در ایران گفت:«این ویروس پیش‌بینی ناپذیر و چموش است و هر لحظه ممکن است غافل‌گیرمان کرده و و از گوشه‌های زمین گل بخوریم. بنابراین مقابله با آن عزمی همگانی می‌طلبد و در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضرور بسیار جدی است.»

وزارت بهداشت ایران همچنین خبر داد که دو هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده و مجموع تعداد افراد دچار ویروس کرونا از آغاز شیوع آن در ایران به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز شنبه ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) در نشست ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: «اگر به پیک بیماری برگردیم مجبوریم همه گشایش‌هایی که ایجاد می‌کنیم را ببندیم. برای اینکه به آنجا نرسیم همکاری‌ها باید به خوبی ادامه پیدا کند.» به گفته آقای روحانی «مصونیت رمه‌ای یا گروهی» در ایران اتفاق نیافتاده و مشکل کرونا در این کشور باید جدی گرفته شود.

ویروس کرونا تا به امروز در سراسر جهان جان بیش از ۴۳۲ هزار نفر را گرفته و نزدیک به ۸ میلیون نفر را به بیماری کووید-۱۹ مبتلا کرده است. بیش از ۴ میلیون نفر نیز از مبتلایان نیز از چنگال این بیماری رهایی یافته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy