Friday, Jun 19, 2020

صفحه نخست » چرا رژیم نگران افشای اطلاعات محرمانه در جلسات ویدیویی شورای حکام و خواهان جلسه حضوری شد؟

omidmehr_061520.jpgعلی اکبر امید مهر، دیپلمات سابق

در پی اعلام نقض تعهدات پادمانی (بخشی از پیمان ان پی تی ، برای راست آزمایی از سوی بازرسان آژانس انرژی اتمی ، مبنی بر اینکه عضو در حال تولید بمب اتمی نیست) توسط رژیم ، از سوی آژانس اتمی و اعتراض تروئیکای اروپا، نشست شورای حکام ، از دوشنبه تا کنون بعلت شرایط کرونایی ، به صورت مجازی انجام گرفت. قبل از سفر هفته جاری وزیر خارجه رژیم ، به مسکو، در اعتراض به این تهدید به خروج از ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی) نمود. که همتای روسی ظریف ، وی را ازین امر منصرف نموده و وی طی اظهاراتی ترامپ و خروج از برجام را ، مسبب این امر توصیف نمود.که در عین حال ، نشان دهنده این بود. که روسیه ،همزمان با جلب رضایت رژیم، بخاطر نیاز به دوستی با ترویکای اروپا ، رای ممتنع ، به قطعنامه مزبور، خواهد داد.

در پی چهار روز جلسه مجازی، ابراز نگرانی رژیم، از افشای اطلاعات محرمانه، در جلسات ویدیویی شورای حکام، موجب گردید، به دنبال مخالفت چین ، با صدور قطعنامه علیه رژیم (یعنی قطعنامه محکومیت رژیم در حال تصویب بود. که چین به داد رژیم رسیده و از ارجاع پرونده به شورای امنیت جلوگیری نمود) شورا ناچار گردد، برای رای گیری نهایی ،درباره قطعنامه محکومیت رژیم، درخواست جلسه حضوری نماید.

اگر در جلسه حضوری، شورای حکام به تنبیه رژیم ، رای ندهد و مصوبه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع نشود. بدین معنی است که رژیم تسلیم شده و آماده خوردن جام زهر دیگری برای بقای خویش است. اما اگر رژیم تسلیم نشود، بدین معنی است که در آستانه آزمایش اولین بمب اتمی است ( وقتی آلمان به عنوان یار غار رژیم، نگرانی خود را ، از اقدامات رژیم در راستای تولید بمب اتمی، اعلام می کند. یعنی به اطلاعاتی دست یافته که کاملا مستند است).

با توجه به تنگ تر شدن حلقه قدرت، با مجموعه ای، از یاران نزدیک مجتبی خامنه ای و حول محور وی، بنظر میرسد، همزمان با اعلام رهبری وی، اولین بمب اتمی شیعی آزمایش شود. تا شاید همچون رهبر کره شمالی، به پشتوانه بمب اتمی، تسلط وی بر اوضاع و نیز قدرت بی چون و چرای رهبری وی ( به خیال خود) بیمه گردد. اگر هم نگران سخت تر شدن اوضاع و تحریم ها نیستند، به خاطر این است، که خود وی و پدرش، بقدر کافی پول نقد، برای عبور از بحران را ، جهت کارهای روزمره کشور دارند.اگر چنین شود. یعنی آغاز پایان رژیم ، که بطور حتم ، هم از نظر داخلی و هم جامعه بین المللی ، رقم میخورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy