Tuesday, Jun 30, 2020

صفحه نخست » حمله تروریستی به فرمانده بسیج در کورین

terror_062820.jpgاخبار تکمیلی:

نماینده زاهدان: مجتبی میرشکار، فرمانده بسیج کورین در بمب‌گذاری جیش العدل زخمی شده است

ایران اینترنشنال - فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس، اعلام کرد در یک بمب‌گذاری گروه جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان، مجتبی میرشکار، فرمانده بسیج کورین زخمی شد.

مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، انفجار بامداد روز سه‌شنبه دهم تیر، در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین را یک «عملیات تروریستی» خواند و اضافه کرد این انفجار «در واقع بمب کنار جاده‌ای بوده که یکی از آنها را برادران سپاه خنثی کرده و یکی دیگر منفجر شده است.»

همزمان علی احمد موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نیز اخبار درباره مرگ فرمانده سپاه پاسداران در منطقه کورین و راننده او در حادثه بمب‌گذاری کورین را تکذیب کرد.

موهبتی درباره این انفجار به خبرگزاری میزان، گفت: «یک بمب کنار جاده‌ای بوده که در منطقه کورین منفجر شده است و هیچ خسارتی جانی و مالی هم در بر نداشته است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او ادامه داد: «البته یک بمب دیگر هم در همان حوالی کار گذاشته بودند که خنثی شد.»

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «گروهک جیش الظلم مسئولیت این انفجار را پذیرفته که هنوز این اطلاعات تنها در فضای مجازی مطرح شده است و تحقیقات ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.»

مقام‌های حکومت ایران گروه جیش العدل را یک گروه تروریستی می‌دانند. جیش العدل اما می‌گوید که به دلیل تبعیض و ظلمی که به اهل سنت در منطقه سیستان و بلوچستان می‌شود، با حکومت ایران درگیری مسلحانه دارد.

در طول سال‌های گذشته، ده‌ها نفر در درگیری‌های گروه جیش العدل با نهادهای نظامی و امنیتی ایران به ویژه سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

***

گزارش های اولیه:

باشگاه خبرنگاران - برخی منابع از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین در سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند.

اخبار تایید نشده حاکی از اقدام تروریستی علیه یک خودروی نظامی است.

از سوی دیگر گروه تروریستی جیش العدل مدعی شده است که در این عملیات تروریستی، مجتبی میر شکار فرمانده بسیج کورین را به شهادت رسانده و سه خودرو را منهدم کرده است.

ایسنا نوشت: در این زمینه نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی شهادت فرمانده بسیج کورین در عملیات تروریستی در زاهدان را تکذیب کرد و گفت این حادثه تلفات جانی نداشته است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات تروریستی در نزدیکی روستای گلوگاه زاهدان صورت گرفته و در واقع بمب کنار جاده‌ای بوده که یکی از آنها را برادران سپاه خنثی کرده و یکی دیگر منفجر شده است.

وی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشته و سرهنگ میرشکار فرمانده بسیج کورین فقط جراحت مختصری دیده‌اند.

همچنین گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه ای مدعی هدف قرار دادن خودروی یکی از فرماندهان نظامی و به شهادت رساندن وی شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy