Wednesday, Jul 15, 2020

صفحه نخست » محاکمه 4 ایرانی از جمله یک دیپلمات به اتهام برنامه‌ریزی برای عملیات ترویستی در بلژیک

arab.jpgالعربیه - دادستان عمومی بلژیک روز چهارشنبه 15 ژوئیه از آغاز محاکمه چهار ایرانی از جمله اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در اتریش به اتهام برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در اروپا خبر داد.

نورالدین الفریضی گزارشگر العربیه در گزارشی فوری از بروکسل خبر داد که دادستان عمومی بلژیک محاکمه 4 ایرانی از جمله اسدالله اسدی و امیر سعدونی و همسرش به اتهام برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در برخی کشورهای اروپایی از جمله حمله به کنفرانس مجاهدین خلق در حومه پاریس را آغاز کرده است.

اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی در اتریش به همراه یک هسته 3 نفره دیگر که با او برای عملیات تروریستی علیه مخالفان در اروپا برنامه‌ریزی کرده بودند، در ژوئن سال 2018 بازداشت شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

دادستان عمومی بلژیک در آن تاریخ اعلام کرد تحقیقات درباره برنامه‌ریزی این گروه برای اقدامات تروریستی را آغاز کرده است.

طبق اطلاعات سرویس امنیتی دولت بلژیک، این گروه تروریستی که به سفارت‎های‌ جمهوری اسلامی در اروپا از جمله در بلژیک، آلمان و اتریش در ارتباط بود، برای ترور مخالفان رژیم ایران و بمب‌گذاری در تجمعات مخالفان در اروپا از جمله هدف قرار دادن کنفرانس مجاهدین خلق در فرانسه برنامه‌ریزی کرده بود.

به دنبال کشف این هسته تروریستی رژیم ایران، مقامات امنیتی بلژیک دو مظنون به نام‎های «امیر سعدونی» و همسرش «نسیمه نومنی» که هر دو بلژیکی ایرانی تبار هستند، دستگیر کردند.

این دو متهم به اقدام تروریستی با سفارت ایران در ارتباط بوده و برای بمب گذاری در حومه «ویلپینت» پاریس جایی که مجاهدین خلق کنفرانس سیاسی سالانه خود را در آنجا اجرا می‌کنند، برنامه‌ریزی کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy