Sunday, Jul 5, 2020

صفحه نخست » حمله ناکام بانک مرکزی ایران به نرخ آزاد ارز

dollar_070220.jpgدلار از مرز ۲۲ هزارتومان هم رد شد

یورونیوز بانک مرکزی ایران با عرضه‌های روز یکشنبه خود در نرخ‌های صعودی، نتوانست مانع از عبور قیمت آزاد دلار از مرز ۲۲ هزار تومان شود.

با وجود این که بانک مرکزی ایران در آغاز مبادلات روز یکشنبه بازار ارز، نرخ رسمی عرضه دلار را ۶۰۰ تومان دیگر افزایش داد و به رقم بی‌سابقه ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رساند ولی موفق به مهار شتاب نرخ آزاد نشد. به طوری که قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران ظهر یکشنبه رکورد جدید ۲۲ هزار تومان را ثبت کرد.

در مقابل بانک مرکزی ایران با تشدید عرضه در نرخ ۲۱ هزار و ۶۵۰ تومان، قیمت آزاد دلار را ۲۵۰ تومان کاهش داد اما بار دیگر بهای آزاد فروش دلار صعود خود را پی گرفت و از ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان فراتر رفت ولی این نرخ در جریان معاملات بعد از ظهر یکشنبه تا ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت. با نزدیک شدن به دقایق پایانی معاملات عصر یکشنبه و کاهش عرضه، نرخ آزاد فروش دلار با عبور از مرز ۲۲ هزار تومان به ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

همزمان قیمت رسمی هر یورو نیز توسط بانک مرکزی ایران ۲۴ هزار تومان تعیین شد و بهای آزاد آن نیز در بازار بین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان نوسان کرد.

با ادامه صعود نرخ ارز در بازار ایران، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز طی معاملات روز یکشنبه به نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان افزایش تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی بود که بازار جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته کاری فعال نبود و بهای هر اونس طلا در نرخ هزار و ۷۷۴ دلار و ۴۰ سنت ثابت مانده بود.

در همین حال قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در بازار تهران به ۹۳۰ هزار تومان رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy