Monday, Jul 6, 2020

صفحه نخست » «محمد سعیدی» بازداشت شد

arrest_070520.jpgبازداشت عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای و مدیر کشتی‌رانی جمهوری اسلامی

رادیو فردا - خبرگزاری ایرنا بازداشت محمد سعیدی، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای و مدیر عامل سابق شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی را که مرداد ماه پارسال استعفا داد، تایید کرد.

يک منبع آگاه قضایی در گفتگو با ایرنا خبر بازداشت سعیدی به اتهام «فساد مالی» را تایید کرد و گفت بازداشت وی هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد و نام وی از مدت‌ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده است.

آقای سعیدی مرداد ماه پارسال از مدیریت شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی استعفا داد. وی در سال‌های ۹۴ تا ۹۸ مدیر عامل این شرکت بود، شرکتی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

همان زمان خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی «آنا» در گزارشی، عوامل استعفای سعیدی از کشتیرانی را انتصابات فامیلی، احتمال تخلفات ساخت‌وساز در مجموعه شیان، بدهی سنگین نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بانک‌های تجارت و سپه، عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی و غرق شدن دو کشتی ایرانی در دریای خزر برشمرده بود.

رجانیوز نیز گزارش داده است سعیدی که از سال ۹۴ به ریاست شرکت کشتی‌ر‌‌انی منصوب شده بود، در مرداد ۹۸ استعفا داد و آبان ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد.

این گزارش می‌افزاید که «وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما هم‌اکنون بخاطر توجه اتهامات به او و تشدید وثیقه به میزان چند ده میلیارد تومان، در بازداشت به سر می‌برد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

رجانیوز همچنین عنوان کرده که پس از بازداشت سعیدی، تعدادی از «عناصر مرتبط با او نیز بازداشت شدند که از جمله این افراد میتوان به «ع.ا.غ»، از اعضای هیئت مدیره وی نام برد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy