Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » «خامنه‌ای قاتل است» شعارعراقی‌‌ها در بغداد در واکنش به ترور الهاشمی

elhashemi.jpg العربیه - هزاران عراقی روز چهارشنبه ۸ ژوئیه در واکنش به ترور کارشناس امنیتی ومحقق سیاسی عراق، هشام الهاشمی، که شامگاه دوشنبه توسط افراد مسلح در مقابل خانه ‌اش در بغداد کشته شد، با تجمع در میدان التحریر عراق در وسط بغداد ضمن ابراز خشم و انزجار خود از دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورشان شعار «خامنه‌ای قاتل است» را سر دادند.

تظاهرکنندگان با بلندکردن تصاویری از هشام الهاشمی و بنرهایی از علی خامنه‌ای رهبر ایران در حالی که از دندانهایش خون می‌چکد شعار: «خامنه‌ای قاتل است و شبه نظامیانش اهل باطل‌اند» را سر دادند.

منظور تظاهر کنندگان در اینجا شبه نظامیانی مانند «عصائب اهل حق» که عراقی‌ها آنها را عصائب الباطل، می‌نامند و حزب الله عراق که الهاشمی را تهدید به قتل کرده بود.

001.jpg004.jpgاغلب کارشناسان سیاسی و امنیتی عراق مزدوران و دستنشاندگان جمهوری اسلامی در عراق را به قتل هشام الهاشمی متهم می‌کنند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

الهاشمی قبل از ترور چندین بار از سوی حزب الله عراق که به سپاه قدس وابسته است تهدید شده بود. او این تهدیدها را به پلیس و برخی از دوستانش اطلاع داده بود.

003.jpg002.jpg

روز دوشنبه ۶ ژوئیه ۲۰۲۰ افراد مسلح ناشناس هشام الهاشمی، تحلیلگر منتقد ایران و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور را در وسط بغداد به ضرب گلوله کشتند.

براساس گزارش‌ها الهاشمی پس از خروج از ساختمان یک شبکه تلویزیونی و در مقابل منزلش ترور شد. یک منبع امنیتی عراقی نیز در گفتگو با رسانه‌های محلی عراق خبر ترور این تحلیلگر منتقد ایران را تایید کرد.

این منبع امنیتی گفت که دو مجموعه موتورسوار در مقابل منزل الهاشمی در منطقه زیونه بغداد به سمت او آتش گشوده و به سر و شکم او شلیک کردند. الهاشمی بلافاصله به بیمارستان «ابن النفیس» بغداد منتقل شد ولی بر اثر شدت جراحات جان باخت.

موید اللامی رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراقی هم در صفحه توئیترش خبر ترور الهاشمی را تایید کرده و نوشت: «به رحمت خدا پیوست... دکتر هشام الهاشمی از سوی افراد مسلح در منطقه زیونه ترور شد... خداوندا او را به رحمت واسعه خودت بیامرز.»

هشام الهاشمی تحلیلگر امور امنیتی سیاسی و کارشناس امور گروه‌های تندرو است که در سال ۱۹۷۳ در بغداد به دنیا آمد و در رشته مدیریت اقتصادی فارغ‌التحصیل شد. او همچنین به تاریخ‌نگاری و پژوهش در زمینه‌های امنیتی و سوق‌الجیشی می‌پرداخت و از او به عنوان یکی از مختصص‌ترین تحلیگران درباره داعش و هوادارانش یاد می‌شد.

او بارها به انتقاد از حضور و دخالت ایران در عراق پرداخت و وابستگی برخی گروه‌های مسلح عمدتا شیعه عراقی به ایران را محکوم کرد.

صفحات توئیتری هوادار این گروه‌های عراقی هوادار ایران با خوشحالی خبر ترور او را منتشر کرده و آن را تبریک گفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy