Thursday, Jul 9, 2020

صفحه نخست » باز هم صعود قیمت‌ها در بازار ارز

arz.jpg ایندیپندنت فارسی - نرخ دلار آمریکا در بازار ایران با افزایش ۸۹۰ تومانی، به ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان رسید و همچنان روند افزایشی طی می‌کند اما یورو و پوند پس از جهشی ناگهانی در ساعات اولیه صبح، تا میانه روز به ترتیب کاهش ۱۳۷ تومانی و ۴۶۰ تومانی داشتند و مجددا از ظهر امروز به قیمت‌های زمان بازگشایی بازار صعود کردند.

بر اساس اعلام سایت‌های که مجوز اعلام نرخ ارز را دارند، در ساعت ۱۳:۳۴ امروز، ۱۸ تیر ۱۳۹۹، دلار آمریکا ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان، یورو ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان و پوند انگلستان ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد. اما قیمت یورو در تابلوی صرافی‌ها تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان هم افزایش یافته ‌است.

صرافی‌های بانک‌ها، امروز چهارشنبه، با افزایش ۹۰۰ تومانی، قیمت دلار نسبت به دیروز، آن‌را ۲۲ هزار و -۴۳۰ تومان می‌خرند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

قیمت طلای ۱۸ هزار هم به هر گرم ۹۵۹ هزار تومان رسید. در سبزه‌میدان، سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز در بازار داخلی، به عنوان دلایل افزایش قیمت سکه مطرح می‌شود.

این در حالی ‌است که نخستین روز هفته جاری، دلار در صرافی‌های بانک‌ها ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شد.

نرخ ارز در ماه‌های اخیر روند صعودی داشته و روزبه‌روز با سرعت بیشتری افزایش پیدا می‌کند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان و هر یورو ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می‌شد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت، دیروز در پاسخ به خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که آثار رشد صادرات که از ماه خرداد از سر گرفته شده، در مرداد و شهریور در بازار نمایان شود. او در خصوص افزایش نرخ سکه و دلار گفت: «ما در حال برگرداندن ارزها هستیم. در نتیجه، منحنی قیمت ارز حتما روند کاهشی خواهد داشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy