Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » ایران و سوریه یک توافقنامۀ جامع نظامی امضا کردند

military_070820.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در حالی که ایران و سوریه زیر فشارهای سنگین آمریکا قرار دارند و اسرائیل نیز موضع تهاجمی خود را علیه جمهوری اسلامی شدت داده است، تهران و دمشق یک "توافقنامۀ جامع نظامی" امضا کردند. جزییات این توافق معلوم نیست اما هدف کلی آن گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور ذکر شده است. منابع ایرانی بر آغاز همکاری‌هایی در جهت تقویت دفاع ضدهوایی سوریه تأکید کرده‌اند.

روز چهارشنبه ١٨ تیر/ ٨ ژوئیه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی‌عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه، در دمشق با یکدیگر دیدار و توافقنامۀ جامع همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند.

در این مراسم، محمد باقری با تأکید بر همکاری‌های دو کشور برای مواجهه با فشارهای آمریکا گفت: «ایران اقدام به تقویت سامانه‌های پدافندی موشکی سوریه خواهد کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در یک سال اخیر، حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایران در خاک سوریه شدت گرفته است.

هشدار به ترکیه

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گوشزد کرد که ترکیه در چارچوب «روند آستانه» تعهداتی دارد و سپس افزود: «ترکیه در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات آستانه در خصوص خارج کردن گرو‌ه‌های تروریستی از سوریه کمی تأخیر داشته است». او همچنین گفت: «ترکیه باید بداند که راه حل مشکلات امنیتی این کشور حضور در خاک سوریه نیست و راه‌حل‌ها فقط از طریق گفتگو و تفاهم با طرف سوری امکان‌پذیر است».

باقری در مورد حضور نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: «مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد».

علی ایوب، وزیر دفاع سوریه نیز گفت که «هزینۀ مقاومت در مقابل دشمنان هر قدر زیاد باشد، باز هم کمتر از هزینه تسلیم شدن است».

علی ایوب اسرائیل را «شریک گروه‌های تروریستی در جنگ علیه سوریه» دانست و گفت: «گروه‌ها و باندهای تروریستی بخشی از تجاوزهای اسرائیلی‌ها هستند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته- سه‌شنبه ۱۷ تیر/ ۷ ژوئیه - در رأس یک هیأت نظامی به دمشق رفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy