Thursday, Jul 9, 2020

صفحه نخست » از نظر مقامات ایران شبکه‌های تعطیل‌شده‌ی برون‌مرزی صداوسیما بی‌اثر بوده‌اند

ss.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - پیمان جبلی، معاون برونمرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس شبکۀ انگلیسی زبان، "پرس تی وی" ضمن انتقاد از تعطیل شدن شبکه‌های برونمرزی ایران در نتیجۀ بدهی‌های انباشت شده و فقدان بودجه، تلویحاً اعتراف کرده است که از نظر مقامات تهران شبکه‌های برونمرزی صدا و سیما بی فایده یا بی اهمیت هستند.

پیمان جبلی در انتقاد از قطع شدن بودجۀ این شبکه‌ها، خطاب به مسببان این مشکلات گفته است: "بدانید که فقط سر صدا و سیما را نمی‌برید، بلکه به قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور هم لطمه می‌زنید. "

معاون برونمرزی صدا و سیما بی آنکه توضیحی بدهد گفته است که با تعطیل شدن شبکه‌های برونمرزی کشور حالا "رسانه‌های دشمن کار را به جایی رسانده‌اند که [... ] عراق هم محلی ناامن برای ما بشود"، هر چند به گفتۀ پیمان جبلی ایران و عراق علاوه بر "اشتراکات بسیار" به دلیل "طبیعت همسایگی ارتباط خوبی با هم دارند. "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

رئیس شبکۀ "پرس تی وی" سپس پرسیده است: چرا کسانی که بودجۀ شبکه‌های خارجی صدا و سیما را قطع کرده‌اند "حساسیت این برهۀ تاریخی را درک نمی‌کنند؟ چرا باید همین زمانی که دشمن در صدد شکستن کمر جمهوری اسلامی ایران است [... ] کوتاه بیاییم و کرکرۀ شبکه‌های برونمرزی را به خاطر کاهش فاحش بودجه، تأخیر در تخصیص [منابع] و پرداخت نکردن بدهی‌های ارزی متراکم شده پایین بکشیم؟ "

پیمان جبلی بی آنکه نامی از کسی ببرد افزوده است که "عده‌ای در دل رسانه‌های ایرانی می‌گویند شبکه‌های برونمرزی چه ارتباطی با نان و آب مملکت دارند و از این طریق در صددند اصل وجودی این شبکه‌ها را زیر سئوال ببرند. "

معاون صدا و سیما سپس افزوده است که اهمیت شبکه‌های برونمرزی به قدری است که قاسم سلیمانی دائماً با او تماس می‌گرفته و "نکات و ملاحظات راهبردی خود را [به وی] منتقل میکرد. " پیمان جبلی سپس افزوده است که "اگر شبکۀ ما دیده نمی‌شدند یا بی اهمیت بودند، طبیعتاً چنین برخوردی هم [از سوی سلیمانی] با آنها نمی‌شد. "

نادر طالب زاده از مستندسازهای جمهوری اسلامی نیز در سخنانی مشابه گفته است: "همۀ شخصیت‌های تاثیرگذار و مشهوری را که در شبکه هایی مثل پرس تی وی و العالم جذب کرده بودیم، از دست دادیم فقط به این خاطر که نتوانستیم حقوق آنها را بپردازیم. " او سپس گفته است که اکنون "تعدادی از نیروهای زبدۀ پرس تی وی جذب شبکه‌های رقیب شده‌اند. " نادر طالب زده تعطیلی شبکه‌های برونمرزی صدا و سیما را به دلیل نبود بودجه "مشکوک" خوانده و افزوده است: "حیات جمهوری اسلامی به گفتمان آن است" و تعطیلی شبکه‌های برونمرزی صدا و سیما موجب سقوط اعتماد به نفس طرفداران جمهوری اسلامی در خارج از کشور می‌شود. طالب زاده تصریح کرده است: "همان طور که ناوگان هوایی به محور مقاومت اعتماد به نفس می‌دهد کار رسانه‌ای هم به محور مقاومت اعتماد به نفس می‌د هد. "

او نیز همانند پیمان جبلی تلویحاً اعتراف کرده که از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ایران شبکه‌های برونمرزی صدا و سیما بیننده نداشته و بی اهمیت‌اند. نادر طلب زاده ضمن ابراز تأسف در اینباره گفته است: "کار به جایی رسیده است که ما تازه باید انرژی صرف کنیم و درست وسط این جنگ رسانه‌ای، به دوستان خودمان در داخل ایران بقبولانیم که ما مهم هستیم! و این تأسف‌آور است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy