Friday, Jul 17, 2020

صفحه نخست » امام جمعه شیراز: رابطه ایران و چین براساس دستور قرآن است، اما با آمریکا برخلاف

shiraz_071720.jpgنماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه اساس روابط خارجه مسلمانان را خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است، تاکید کرد که در بحث روابط ایران و چین موضوع خط سیاسی مطرح نیست بلکه پایه اقدامات مبتنی بر دستورات خداوند در سوره مبارکه ممتحنه است.

به گزارش «انتخاب»، امام جمعه شیراز گفت: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.

به نوشته ایسنا و تسنیم، وی با بیان اینکه آغاز کردن کارها برای خدا و ادامه دادن برای او دشوار است، گفت: باید تلاش کنیم تا خالصانه کار انجام شود، شهدا و امام راحل نیز برای این انقلاب خالصانه به میدان آمدند و می‌بینیم که نتیجه کارشان ماندگار است.

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشورهای خارجی گفت: در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، در آیه 8 سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن کافرها را در دو دسته‌ قرار داده است، بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد، ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشورها نیز همین مبناست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy