Wednesday, Jul 22, 2020

صفحه نخست » شناسایی شوینده‌هایی که حاوی ماده خطرناک متانول هستند

pendent22-1.jpgایندیپندنت فارسی - اداره غذا و دارو (اف‌دی‌ای) فهرست شویندگانی که حاوی ماده خطرناک متانول هستند را کامل‌تر کرده است.

این اداره تا جمعه گذشته ۷۵ مایع شوینده را شناسایی کرده است که به متانول، یا الکل چوب، آلوده هستند.

به گزارش این مرکز، اتانول می‌تواند از راه پوست ایجاد مسمومیت کند و در صورت خوردن ممکن است کشنده باشد.

در پایگاه اینترنتی اف‌دی‌ای که فهرست محصولاتی که باید جمع‌آوری شوند و تاکنون جمع‌آوری‌شده‌اند را نیز آورده، توضیح آمده که «این اداره مطلع شده که برخی افراد بزرگ‌سال و کودک، شویندگانی را مصرف کرده‌اند که حاوی متانول بوده و اخیراً موجب نابینایی، بیماری و مرگ شده است.»

این اداره در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا گفته است که شاهد «افزایش شدید تنوع محصولات شوینده‌ای شده که روی برچسب آن‌ها نوشته حاوی اتانول (موسوم به الکل اتیل) اما آزمایش این محصولات نشان داده که آن‌ها حاوی متانول هستند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

اف‌دی‌ای اولین بار در ماه ژوئن بود که متوجه ۹ محصول خطرناک شوینده دست شد اما پس‌ازآن در طول ماه گذشته، فهرست محصولات به‌شدت بزرگ‌تر شد.

این اداره فدرال روز جمعه تعداد زیادی از محصولات شوینده دست را به فهرست به‌روز شده وارداتی اضافه کرد که بسیاری از آن‌ها از مکزیک واردشده‌اند.

علاوه بر عدم استفاده از محصولات حاوی متانول، این اداره توصیه کرده که هیچ‌یک شویندگان تولیدی شرکت‌های موجود در لیست را مورداستفاده قرار ندهید.

بر اساس توصیه اف‌دی‌ای، استفاده از سایر محصولات شوینده دست نیز باید با دقت و هوشیاری صورت بگیرد چرا که دیده‌شده برخی از آن‌ها به دروغ برچسب «مورد تائید اف‌دی‌ای» را زده‌اند یا «برخی شویندگان به‌دروغ مدعی شده‌اند می‌توانند مانع شیوع کویید-۱۹ شده یا اثر آن‌ها برای مدت طولانی باقی می‌ماند.»

اداره غذا و دارو بار دیگر توصیه کرد مصرف‌کنندگان دست‌های خود را مرتباً با آب و صابون به مدت دست‌کم ۲۰ ثانیه بشویند یا در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، از شوینده‌ای استفاده کنند که حاوی الکل ۶۰ درصد یا بیشتر باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy