Saturday, Jul 25, 2020

صفحه نخست » آتش‌سوزی‌ در تهران؛ حریق در شهرک «دقایقی» محل سکونت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه

arab24.jpgالعربیه - در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ایران این بار «شهرک دقایقی» در شرق تهران، منطقه لویزان که محل سکونت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است دچار حریق شد.

به گزارش روز جمعه 24 ژوئیه 2020 «خبرگزاری ایلنا»، «سردار حمید هداوند» جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ در رابطه با علت این آتش‌‎سوزی مدعی شد که «در نزدیکی شهرک شهید دقایقی یک کابل برق دچار اتصالی شده و جرقه‌های این کابل باعث حریق در فضای سبز اطراف شده است.»

جانشین رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز آتش سوزی در این محل اطفاء شده است.

به گزارش «خبرگزاری برنا» مسئولین سپاه پاسداران در سه نقطه از تهران سکونت دارند. نخست «شهرک محلاتی» که البته به دلیل بافتی که بعدها به خاطر حضور سپاهی‌ها پیدا کرد برای دیگر مسئولین هم مطلوب شد و مثلا چند وزیر دولت احمدی‌نژاد و نیز خانواده پدری رئیس‌جمهوری سابق ایران در آنجا سکونت داشتند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

دوم «شهرک دقایقی» در میانه جنگل‌های لویزان که محل سکونت فرماندهانی مثل «محسن رضایی» و پیشتر «قاسم سلیمانی» بود و شهردار سابق تهران، «محمدباقر قالیباف» هم در همسایگی این فرماندهان ارشد سپاه زندگی می‌کند.

سوم هم، شهرکی به نام «کلاهدوز» در نزدیکی ستاد فرماندهی سپاه که ظاهرا این روزها محل سکونت دو فرمانده سابق این نهاد، یعنی «رحیم‌صفوی» و «عزیز جعفری» است.

گفتنی است سلسه آتش‌سوزی‌ها در مراکز حساس ایران طی روزهای اخیر افزایش یافته است. برخی گزارش‌ها از نقش داشتن اسرائیل در برخی انفجارها خبر داده است، اما مقامات ایران با کم‌اهمیت جلوه دادن این انفجارها و آتش‌سوزی‌های حاصل از آن، سعی می‌کنند از حساسیت این موضوع بکاهند در حالی که تنها در یکی از این حوادث که در تاسیسات هسته‌ای نطنز در شمال استان اصفهان روز 2 ژوئیه رخ داد، گفته می‌شود که اختلال زیادی در فعالیت هسته‌ای ایران ایجاد کرده است، با توجه به اینکه این مکان یکی از مهم‌ترین سایت‌های غنی‌سازی اورانیوم در ایران به حساب می‌آید.

علت انفجار پارچین نیز که در شرق تهران در 25 ژوئن روی داد، توسط سخنگوی وزارت دفاع ایران «انفجار یک مخزن گاز» اعلام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز نیز شنبه 4 ژوئیه از آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز خبر داد.

در ادامه این آتش‌‌سوزی‌ها در ایران برخی تحلیلگران ایرانی می‌گویند، وقوع بیش از 20 آتش‌سوزی مشکوک در کمتر از چند هفته به هیچ وجه عادی نبوده بلکه بیانگر شرایطی است که تلاش می‌شود دلایل آن پنهان نگاه داشته شود بلکه پاره‌ای از این موارد آتش‌سوزی‌ در مراکز امنیتی و نظامی و نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌‌ها روی داده است.

پیشتر مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران سه‌شنبه 2 ژوئن، در نشست شورای شهر تهران طی تذکری گفت «وقوع بیش از 20 مورد آتش‌سوزی در پارک چیتگر در 6 ماه بی‌سابقه است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy